MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które pretendują do odniesienia sukcesu w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O e-sklepie, który jest owocem pasji i kreatywności opowie Pani Beata Mryczko, właściciel internetowego sklepu lovarti.pl

Kochamy sklepy, które wnoszą na rynek nową, niepowtarzalną jakość: które są połączeniem pasji, talentu, kreatywności i skuteczności w biznesie. Przedstawiamy lovarti.pl, w którym znaleźć można designerski asortyment z dziedziny akcesoriów odzieżowych, gadżetów promocyjnych, dodatków sypialnianych oraz innych unikatowych wyrobów tekstylnych. Lovarti, jak sama nazwa wskazuje to unikatowe gadżety projektowane z miłością oraz tworzone od A do Z przez polskich projektantów.

Mówię Lovarti.pl, a myślę.....

Moje miejsce w sieci, które jest wypadkową pasji i pracy, a jednocześnie etapem w spełnianiu mojego marzenia. Marka Lovarti powstała z miłości do rzeczy pięknych i użytecznych, w naszym sklepie oferujemy przedmioty tworzone z myślą o zadowoleniu nabywcy, wykonywane z toną zapału, dbałością o każdy detal, przedmioty wzbudzające zachwyt.

Lovarti to nie tylko sklep. Sami projektujecie oraz produkujecie swój asortyment. I widać ile pasji oraz serca w to wkładacie. Skąd pomysł na projektowanie opasek na oczy, rękawiczek czy poduszek do spania?

Tak, pod Lovarti kryje się nie tylko sklep, ale pracownia projektowa i szwalnicza, realizująca zamówienia od pomysłu do produktu końcowego. Sprzedajemy nasze produkty za pośrednictwem sklepu internetowego oraz polskich i zagranicznych portali, rozpoczęliśmy dystrybucję do stacjonarnych punktów, jesteśmy także sprawdzonym partnerem we współpracy biznesowej, oferujemy akcesoria i gadżety tekstylne dla firm, projektujemy i wykonujemy produkty na zamówienie z szeroko pojętej branży tekstylnej. Ciągle chcemy się rozwijać, dlatego staramy się działać na wielu płaszczyznach, podejmować wyzwania i stale odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów, a sklep lovarti.pl ma być naszą wizytówką i przysłowiową wisienką na torcie :-)

Pomysł na tworzenie akcesoriów odzieżowych i dodatków powstał już na samym początku ze względu na chęć współpracy z agencjami reklamowymi i hotelami. Opaski do spania stały się naszym pierwszoplanowym i wypieszczonym produktem, gdyż zarówno na rynku detalicznym jak i biznesowym brakuje skutecznych i eleganckich opasek, a doskonała jakość, możliwość personalizacji i oryginalne zdobnictwo sprawiło, że jesteśmy największym polskim profesjonalnym producentem tego gadżetu i z dumą możemy powiedzieć, że nasze opaski są po prostu najlepsze i najpiękniejsze :-) W tej chwili rękawiczki wieczorowe stały się naszym kolejnym wiodącym produktem ze względu na stałą współpracę z zespołami tanecznymi. To dopiero początek, projekty kolejnych produktów czekają już na realizację, chcemy krok za krokiem poszerzać nasz asortyment o designerskie akcesoria, dodatki sypialniane i bieliznę.

Na swoim fanpage na FB chwalicie się, że w swoim zespole macie wykwalifikowaną projektantkę mody. Czy to oznacza, że Wasze produkty są zawsze unikatowym dziełem Waszej kreatywności?

Oczywiście bez kreatywności w ogóle nie byłoby ani nas ani naszego asortymentu. W naszej ofercie znajdziecie zarówno przedmioty unikatowe, jak i sprawdzone produkty, które mamy na stałe w ofercie i od dawna cieszą się popularnością. Ponadto wykonujemy zamówienia indywidualne, więc cały czas coś się dzieje, co jest pożywką dla naszej twórczości. Korzystanie z pasji, wiedzy oraz doświadczenia profesjonalnej i kompetentnej projektantki jest dla nas fundamentalne, gdyż bez fachowości ciężko mówić o jakości, a jeśli jakość chcemy łączyć z estetyką – taka osoba jest nieoceniona. Hołdujemy minimalistycznej klasyce, ale dzięki wpływom naszej naczelnej estetki znajdziecie u nas także wiele hiperkobiecych przedmiotów inspirowanych stylem retro, burleski i pin-up. Posiadanie wykwalifikowanej załogi na każdym etapie realizacji pozwala nam na profesjonalne podejście zarówno do detalicznych jak i korporacyjnych zamówień, być na bieżąco z trendami oraz szybko i kreatywnie realizować zlecenia klientów od przedstawienia pomysłów, przez rzetelny projekt i doskonałe techniczne wykonanie.

Skąd decyzja o otworzeniu sklepu internetowego? Może są lepsze sposoby na dystrybucję produktów?

Każda ścieżka dystrybucji jest warta uwagi, dla nas sklep internetowy jest kolejnym naturalnym etapem, gdyż mimo wcześniejszej sprzedaży naszych produktów innymi źródłami bez własnej strony czuliśmy się po prostu niekompletni. Sądzę, że w przypadku firmy zajmującej się sprzedażą, posiadanie swojego zindywidualizowanego sklepu internetowego jest obligatoryjne w budowaniu wizerunku, w tym priorytetowych kwestii, takich jak wiarygodność i profesjonalizm.

Zdecydowałam się na sklep internetowy na platformie Redcart, ponieważ:

Podczas analizy plusów i minusów kilku wiodących platform do obsługi sklepów internetowych Redcart okazał się być najlepszy w naszym zestawieniu. Była to czysta kalkulacja tak zwanych „za i przeciw", a atrakcyjne pod względem szat graficznych realizacje były dla nas potwierdzeniem, że będzie to dobry wybór.

Co było najtrudniejsze w pierwszych tygodniach uruchamiania biznesu?

Wydaje mi się, że ogarnięcie spraw związanych z księgowością, przepisami, urzędami. Dumnie chlubimy się „Made in PL", ale - jak nam wszystkim wiadomo - prowadzenie działalności w naszym pięknym kraju może początkującego wprawić w konsternację ;-)

A co sprawiło najmniej problemów?

Jestem „działaczem" i najprostsze było dla mnie to, co dla większości osób jest krokiem najtrudniejszym, czyli szybkie przejście od pomysłu do realizacji.

Zdecydowałam się na indywidualną szatę graficzną, ponieważ...

Zależało nam na tym, żeby sklep był odzwierciedleniem naszego stylu i był spójny z tym, co oferujemy, dlatego od początku było pewne, że nie zdecydujemy się na gotowy szablon. Grafik współpracował we wszystkich szczegółach z naszą projektantką, wykorzystaliśmy też grafikę naszego autorstwa, dzięki czemu mamy jeszcze większą satysfakcję ze współpracy przy tworzeniu sklepu.

Czy zamierzanie w najbliższej przyszłości poszerzyć asortyment o nowe grupy produktów?

Oczywiście! W najbliższych planach mamy wprowadzenie designerskich zestawów podróżnych, kompletów pościelowych i nocnej bielizny. Będzie się działo!

Nasza recepta na sukces to:

Najprzyjemniej dojść do sukcesu robiąc to, co się kocha – i robić to dobrze ;-) I ta dewiza pcha nas do przodu. Kiedy praca i pasja idą ze sobą w parze pracuje się z zapałem dzień za dniem bez względu na trudności i potknięcia po drodze, bo człowiek sobie nie wyobraża, że może robić coś innego :-)

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi:

Zacząć od chęci, pomysłu i planu, a potem po prostu systematycznie działać. Ważne jest wypracowanie dobrej organizacji, skrupulatna analiza zysków i strat oraz uświadomienie sobie, że mimo względnej łatwości, z jaką można dzisiaj rozpocząć handel w sieci – nie jest to biznes prosty. Jego efektywne prowadzenie wymaga ciągłej pracy i nauki oraz poświęcenia znacznych nakładów czasu, wysiłku, a często kapitału, dlatego jestem wielką zwolenniczką poszukiwań swojej branży wokół własnych zainteresowań, gdyż wtedy wysoce wzrasta motywacja do pracy oraz satysfakcja z niej płynąca.

Lovarti za kilka lat:

Marzę o ciągłym rozwijaniu firmy, której fundamentem jest miłość do tworzenia rzeczy pięknych i użytecznych oraz radość z zachwytu osób obdarowanych produktami Lovarti. Za kilka lat nasze produkty będą jeszcze popularniejsze, będzie je można kupić w każdym większym mieście w Polsce, będziemy wspierać młodych polskich artystów i z nimi współpracować oraz będziemy aspirować do miana najlepszego polskiego producenta w swojej dziedzinie. A co! Trzymajcie kciuki! ;-)

Beata Mryczko, właściciel sklepu intermetowego Lovarti.pl