maska rwd

Maska mobilna RWD - must have w Twoim sklepie.

Czy warto zainwestować w mobilną wersję sklepu internetowego? Oczywiście, że trzeba ją mieć nie tylko ze względu na brak wsparcia Google dla stron, które nie są „mobile friendly”, co skutkuje niższą liczbą wyświetleń na smartfonach i tabletach. Tak zwany multichanneling, czyli wykorzystywanie wielu różnych kanałów i narzędzi, w tym wypadku smartfonów i tabletów w zakupach internetowych, to już powszechne zjawisko. Trzeba pamiętać, że rola m-commerce nie polega tylko na dokonaniu samej transakcji w sklepie za pomocą np. telefonu – klienci często wykorzystują urządzenia przenośne, aby zapoznać się z ofertą, porównać ceny, po czym dokonują zakupu korzystając z komputera stacjonarnego.

Zakupy mobilne to nie tylko zakupy.

Z wielu rożnych badań rynku e-commerce wynika, że klienci sklepów internetowych w coraz większym stopniu wykorzystują urządzenia przenośne na wielu różnych etapach procesu zakupowego. Odgrywają one coraz większą rolę w zakresie korzystania z sieci, co oczywiście przekłada się także na poszukiwanie w sieci interesujących produktów. Z opublikowanego w lipcu 2016 roku badania Gemius wynika, że ok 41% internautów wykorzystuje smartfon, a ok. 24% tablet w celu przeglądania ofert w sklepach internetowych. Do najczęstszych aktywności w sieci za pomocą urządzeń mobilnych należą:

  • Przeglądanie ofert,
  • Korzystanie z porównywarek cen,
  • Przeglądanie newsletterów,
  • Transakcje w sklepach

Co przeszkadza robić zakupy na smartfonie?

Co jest, zdaniem klientów e-sklepów największą przeszkodą, barierą, która uniemożliwia lub skutecznie zniechęca do zakupów internetowych za pomocą urządzeń mobilnych? Niedostateczne przystosowanie sklepów i brak wersji mobilnej  – w tym zwłaszcza niewygodne formularze oraz problemy z realizacją transakcji na urządzeniu przenośnym.

Jak wynika z badania Gemius, największymi barierami skutecznie zniechęcającymi do zakupów online są:

  • Niewygodne wypełnianie formularzy: 58%,
  • Niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych: 52%,
  • Zbyt małe litery: 42%,
  • Problemy z dokonaniem płatności: 40%,
  • Zbyt wolne łącze internetowe: 37%,
  • Brak aplikacji mobilnej: 35%,
  • Za duża liczba czynności / operacji, którą trzeba wykonać podczas zakupu: 33%,
  • Niewygodny sposób płatności: 26%.

Multichanneling – zakupy z wykorzystaniem wielu narzędzi.

Aż 61% badanych, którzy wzięli udział w badaniu Gemius potwierdziło, że na różnych etapach procesu zakupowego w sklepie internetowym wykorzystuje zarówno urządzenia stacjonarne, jak i mobilne. Multichanneling – czyli wspieranie zakupów poprzez różnego rodzaju kanały sprzedaży przy wykorzystywaniu różnych narzędzi, to zjawisko charakterystyczne właśnie dla e-commerce. Klienci np. przeglądają ofertę sklepów przy wykorzystaniu smartofona, po czym dokonują transakcji za pomocą komputera stacjonarnego.  Nawet jeśli udział samych transakcji w sklepie internetowym nie jest imponujący, warto pamiętać o rosnacej roli urządzeń przenośnych w dotarciu z ofertą do użytkowników. 

PAMIĘTAJ:

Aż 61% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu przyznaje, że na różnych etapach procesu zakupowego wykorzystuje zarówno urządzenia mobilne, jak i stacjonarne.

Musisz mieć stronę mobile friendly. Wymagania Google.

O tym, że Google na dobre przestanie wspierać strony pozbawione wersji mobilnej mówiło się od dłuższego czasu – od niedawna stało się to jednak faktem. Na początku 2015 roku firma wydała w tej sprawie oficjalne oświadczenie o treści: „wyszukiwarka Google nie rozpozna tych stron jako przyjaznych dla urządzeń mobilnych, co wpłynie na ich wyświetlanie przez użytkowników smartfonów i pozycję w wynikach wyszukiwania”.

Co to właściwie oznacza dla właścicieli sklepów? Bezpośrednie przełożenie na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i liczbę wyświetleń w urządzeniach mobilnych.

PAMIĘTAJ:

Pomimo rosnącej popularności urządzeń mobilnych wśród użytkowników sieci oraz wspierania przez Google tylko tych stron, które są mobile friendly, wciąż duża część sklepów nie posiada wersji responsywnej umożliwiającej dokonywanie zakupów przy wykorzystaniu smartfonu lub tabletu.

Responsive Web Design w standardzie maski graficznej v4.

Co to jest sklep w wersji RWD? Sklep zaprojektowany przy użyciu techniki, która polega na elastycznym, dynamicznym dostosowywaniu się do wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Tak jak nowoczesne maski graficzne RedCart w standardzie v4 – zaprojektowane na „siatce” , zgodnie z wytycznymi dynamicznego RWD, dzięki któremu sklep wygląda dobrze na dowolnym wyświetlaczu urządzenia mobilnego.

WAŻNE:

Istotą dobrze zaprojektowanej strony w wersji responsywnej jest jej prostota, przejrzystość oraz konstrukcja zapewniająca wygodę użytkowania.

Mobile to przyszłość.

Inwestycja w witrynę sklepu, która jest mobile friendly to zdecydowanie konieczność. Urządzenia przenośne są przyszłością, nie tylko ze względu na ich rosnącą sprzedaż, ale także ze względu na zmianę zachowań konsumenckich. Polski rynek e-commerce należy wciąż do bardzo szybko rozwijających się – polscy internauci szybko przekonują się do zakupów robionych w sieci. Wobec tych dwóch trendów jest więc rzeczą naturalną, że urządzenia mobilne odgrywają i będą odgrywać coraz większą rolę w zakupach internetowych.

Jaka powinna być strona sklepu internetowego w RWD?

Do najważniejszych elementów poprawnie skonstruowanej strony w standardzie RWD należą:

  • Szybkość ładowania witryny na urządzeniach mobilnych.

Jak pokazują badania user experience, czas wczytywania się strony jest wprost proporcjonalnie skorelowany ze współczynnikiem odrzuceń – im dłużej wczytuje się strona, tym więcej zniecierpliwionych użytkowników rezygnuje z zakupów na samym starcie. Tendencja ta tyczy się także oczywiście użytkowników urządzeń mobilnych. Maska graficzna RedCart w standardzie v4, wyposażona w dynamiczne RWD wczytuje się szybciej niż 67% stron w sieci (Pingdom Speed Test / 08.2015).

PAMIĘTAJ:

Szybkość ładowania strony przekłada się na liczbę użytkowników, którzy decydują się na pozostanie w sklepie – co dotyczy także urządzeń mobilnych. Maska graficzna RedCart w standardzie v4, wyposażona w dynamiczne RWD wczytuje się szybciej niż 67% stron w sieci (Pingdom Speed Test / 08.2015).

  • Czytelna karta produktowa.

Sprawdź, jak prezentują się produkty na urządzeniach mobilnych – czy zapoznanie się ze zdjęciami oraz wszystkimi ważnymi informacji nie sprawia klientowi problemów. Czytelna i atrakcyjna karta produktowa jest jednym z najważniejszych narzędzi sprzedażowych w Twoim sklepie.

  • Czytelny koszyk i łatwe zakończenie transakcji.

Jak wskazują badani w raporcie Gemius, do jednym z największych barier w zakupach online na urządzeniach mobilnych należą niewygodne formularze i problemy z płatnością – nieczytelne, trudne w obsłudze koszyki przyczyniają się do rezygnacji z transakcji. Maska graficzna w standardzie v4 zaprojektowana została w mobilnej wersji RWD z wyjątkowym naciskiem na prawidłowe wyświetlanie koszyka na urządzeniach mobilnych – tak, aby wszystkie potrzebne informacje i przyciski w koszyku umożliwiały klientowi szybkie i łatwe potwierdzenie zakupu.

RWD maski w standardzie v4 kładzie wyjątkowy nacisk na prawidłowe, czytelne wyświetlanie koszyka zakupowego na urządzeniach mobilnych, umożliwiając łatwą i szybką realizację transakcji w sklepie.