Czy Amazon wejdzie do Polski i zwiększy Twoją sprzedaż? Czy Amazon zrewolucjonizuje rynek sprzedaży w Polsce? Czy wejście platformy Amazon jest szansą rozwoju Twojego sklepu internetowego?

Według docierających do nas informacji Amazon – największy sklep  internetowy na świecie, ma wejść na polski rynek. Czy to oznacza prawdziwą rewolucję w sprzedaży online? Wejście na polski rynek giganta – platformy Amazon może oznaczać prawdziwą rewolucję w sprzedaży internetowej. Amazon, dzięki wielkiej różnorodności i dostępności towarów, atrakcyjnym cenom, szybkiej realizacji zamówień przyciągnie niejednego klienta. Jak uruchomienie sprzedaży przez Amazon w Polsce wpłynie na firmy w sieci? Amazon stanie się konkurencją, czy szansą na rozwój dla polskich sklepów online oraz rodzimych producentów?


Szansa na rozwój czy upadek?

Dla wielu sklepów internetowych Amazon może stać się dodatkowym kanałem sprzedaży oraz szansą na większy zysk. Jak e-biznesy mogą w prosty sposób wykorzystać ogromny potencjał lidera w sprzedaży internetowej? Wystarczy naprawdę niewiele, aby znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie – aby wykorzystać szansę i zarobić.


Nowy gracz na rynku sprzedaży online

Amazon po wejściu na polski rynek stałby się dużą konkurencją dla popularnego serwisu aukcyjnego Allegro. Warunki współpracy i sprzedaży produktów na Allegro nie są już tak atrakcyjne jak 2 czy 3 lata temu. Ciągłe zmiany w serwisie spotykają się z coraz większym niezadowoleniem sprzedawców.


Sytuacja sprzedawców może się polepszyć

Rozczarowani sprzedawcy będą mieli możliwość skorzystania z usług oferowanych przez nową platformę. Cieszący się tak dużą popularnością za granicą – Amazon będzie atrakcyjny zarówno dla użytkowników funkcjonujących już serwisów sprzedaży internetowej, jak i dla tych, którzy zastanawiają się nad poszerzeniem kanałów dystrybucji oferowanych produktów.  Pojawienie się nowego kanału sprzedaży  to dobry moment na nowe działania.


Jak uniknąć upadku internetowego biznesu?

W prowadzenie biznesu wkładamy wiele pracy, mając nadzieję na jego rozwój.  Musimy jednak pamiętać, że ryzyko nie zawsze jest opłacalne, dlatego warto je ograniczać. To, co jeszcze do niedawna było szansą dla początkujących sprzedawców, dzisiaj nierzadko jest drogą do upadku. Niebezpieczne uzależnianie sprzedaży internetowej tylko od jednego kanału może być bardzo dotkliwie w skutkach. Wyobraź sobie sytuację, w której sprzedaż internetowa opiera się w 80% o jeden kanał, np. aukcje internetowe. Co będzie w sytuacji, gdy sprzedaż z tego kanału znacząco spadnie, albo zostanie czasowo lub na stałe zablokowana? W większości przypadków oznacza to koniec działalności gospodarczej. A może by tak postawić na sprzedaż za pomocą kilku kanałów jednocześnie?


Amazon, Allegro, Ebay, czy własny sklep internetowy?

Internetowi sprzedawcy powinni zastanowić się już dziś nad sprzedażą wielokanałową. Dywersyfikacja źródeł, z których uzyskuje się zamówienia od klientów zapewnia bezpieczeństwo prowadzonego biznesu. Uzależnienie się od tylko jednego kanału sprzedażowego może być bardzo niebezpieczne dla biznesu. Część sprzedawców obawia się odpowiedzialności oraz wysokich kosztów związanych z własnym sklepem internetowym. Inni zaangażowani w prowadzenie strony nie wyobrażają sobie sprzedaży na kilku platformach internetowych jednocześnie. To wszystko jednak można pogodzić.



Rynek pełen korzystnych rozwiązań
Na rynku już istnieją rozwiązania, dzięki którym właściciele e-biznesu mogą w prosty i szybki sposób uruchomić integrację swojego sklepu internetowego z Amazonem i wystawiać na Amazon produkty, które posiadają w swojej ofercie. Integracja umożliwia szybkie załadowanie nazwy produktu, jego opisu, zdjęć, ustawienie ceny. Poprzez integrację możliwa jest także systematyczna, obustronna synchronizacja stanów magazynowych, pozwalająca na bieżącą aktualizację informacji o dostępności produktów.  Czego chcieć więcej? Gotowe rozwiązania w tym zakresie oferuje m.in. firma RedCart, która daje możliwość przetestowania powyższych funkcji.


Kiedy  Amazon podbije polski rynek?
Według niektórych źródeł wejście Amazona na polski rynek może nastąpić jeszcze w 2017 roku. Polscy klienci korzystający z Amazona dotychczas przekierowywani byli ze strony amazon.pl do niemieckiego oddziału zajmującego się sprzedażą na rynek polski.


Co oznacza wejścia Amazona dla kupujących?
Czas dostawy w 24h (kurier), darmowa przesyłka za zakupy powyżej 39 euro, 30-dniowy termin na ewentualny zwrot towaru oraz bardzo szeroki asortyment. Amazon wprowadził już polską wersję językową swojej aplikacji mobilnej. W łatwy i wygodny sposób klienci uzyskują dostęp do platformy, na której można dokonać zakupu w kilku krokach. Aplikacja Amazona jest bezpłatna i dostępna dla urządzeń z Androidem (w usłudze Google Play) oraz iOS (w App Store).


Czy wykorzystasz szansę, jaką daje gigant w świecie e-commerce?


Zapytaj o integrację sklepu z Amazon