facebook reklama promocja trustedshop redcart

Twoje zwykłe posty docierają do coraz mniejszej liczby fanów? To zjawisko, które dotyczy większości firm korzystających z tego portalu. Jest ono zresztą zgodne z polityką Facebooka, który chce, żebyśmy zainwestowali w odpłatną reklamę. O ile wykupienie takiej reklamy na Facebooku jest oczywiście bardzo dobrym posunięciem, istnieją także możliwości zwiększenia zasięgu organicznego i dotarcia w ten sposób do swoich fanów.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć organiczny zasięg postów. Jeśli chcesz także dowiedzieć się więcej o prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych na Facebooku, pobierz bezpłatny poradnik przygotowany przez naszego partnera Trusted Shops.

1. Jakość ważniejsza niż ilość

Facebook chce pokazywać użytkownikom ciekawe treści, które sprawią, że spędzą na tym portalu jeszcze więcej czasu, i docenia wpisy spełniające ten cel.

Dlatego nie warto publikować na siłę pięciu nudnych zdjęć produktowych dziennie. Lepiej zastanowić się, co będzie stanowiło prawdziwą wartość dodaną dla użytkowników, i zaoszczędzić przy tym cenny czas.

Wartość dodana nie oznacza, że dany wpis od razu zmieni życie użytkowników na lepsze, ale np. wywoła uśmiech lub inną pozytywną reakcję. Taka reakcja będzie dla Facebooka sygnałem, że dana treść zasługuje na większy zasięg.

Ważne jest także, aby Twoje zdjęcia, wideo i teksty były oryginalne. Podobnie jak Google Facebook docenia unikalne treści.

2.Facebook lubi wideo.

Każdy, kto korzysta z Facebooka, zauważył już na pewno wzrost liczby treści wideo. Mają one na ścianie zdecydowane pierwszeństwo. Warto wykorzystać ten trend:

  • prezentując zdjęcia produktowe w formie pokazu slajdów,
  • odpowiadając na pytania klientów lub przedstawiając np. produkt tygodnia w formie krótkiego filmiku,
  • dodając wideo nakręcone w oparciu o artykuły opublikowane wcześniej na blogu.

Algorytm Facebooka i jego użytkownicy bardzo lubią aktualnie także transmisje na żywo.

3. Zasada 80/20

Pamiętaj, że nikt nie zakłada konta na Facebooku, żeby oglądać reklamy. Ludzie wchodzą tam przede wszystkim w poszukiwaniu rozrywki i dla zabicia czasu.

Zasada jest prosta: 80% Twoich postów powinno bawić użytkowników i wzmacniać ich przywiązanie do Twojego sklepu/ marki. Natomiast treści, których bezpośrednim celem jest sprzedaż, nie powinny przekraczać 20%.

Jeśli 80% Twoich treści spełni oczekiwania użytkowników i algorytm Facebooka to zarejestruje, zostaną Ci także „wybaczone” wpisy o czysto sprzedażowym charakterze.

Z tego powodu warto wykorzystać element rozrywki także w postach ofertowych. Zabawna i pomysłowa reklama wideo może szybko rozprzestrzenić się w mediach społecznościowych.

4. Zrezygnuj z linków we wpisie.

Jak już wspomnieliśmy, Facebook chce zatrzymać odwiedzających u siebie jak najdłużej, stąd jego niechęć do przekierowań na inne strony.

Jeśli koniecznie chcesz umieścić w swoim wpisie jakiś link, możesz dodać go jako pierwszy komentarz. Zmniejszy to wprawdzie jego dostępność dla zainteresowanych użytkowników, ale sprawi, że więcej osób zobaczy Twój post.

5. Wykorzystaj trendy i aktualne wydarzenia.

Uwagę fanów zyskasz także wtedy, jeśli umiejętnie nawiążesz do zajmujących ich aktualnych wydarzeń lub trendów.

Nie muszą to być oczywiście wydarzenia wagi państwowej. W komunikacji sklepu internetowego można wykorzystać np. początek wakacji, newsy z życia gwiazd lub święta.

6. Szukaj partnerów.

Jeśli masz budżet na współpracę z influencerami w Twojej branży, warto go wykorzystać. Dzięki niej dotrzesz nie tylko do swoich fanów, ale i ludzi, którzy interesują się działaniami influencera. Mogą oni zostać nowymi fanami Twojej strony na Facebooku, a nawet nowymi klientami, choć wcześniej nie znali oferty Twojego sklepu.

Jeśli Twój budżet jest skromniejszy, możesz zwrócić się o treści takie jak zdjęcia do Twoich zadowolonych klientów. Mogą to być zdjęcia produktu lub sytuacji, które pasują do Twojego sklepu. Dzięki nim pokażesz ludzką twarz swojej firmy i wzbudzisz większą sympatię.

Możesz też opublikować zdjęcia pracowników Twojego sklepu. Odejście od anonimowości obsługi pozwoli na wzmocnienie lojalności klientów.

7. Reklamuj popularne posty.

Jeśli zauważysz, że dany wpis cieszy się popularnością wśród użytkowników, warto zainwestować w jego promocję, aby dotrzeć do jeszcze większej grupy potencjalnych klientów.

Dzięki takiej reklamie możesz zyskać więcej fanów oraz klientów nawet przy ograniczonym budżecie.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak przygotować efektywną kampanię reklamową na Facebooku, pobierz bezpłatny poradnik naszego partnera Trusted Shops.