Masz już sklep testowy w Redcart i zastanawiasz się co dalej? Jeśli nie masz za wiele wolnego czasu, ani dużych pieniędzy na inwestycje - przejdź z nami krok po kroku najłatwiejszą drogę do własnego e-biznesu - sklepu internetowego w dropshipping.

dropshipping sklep internetowy redcart

Dropshipping najłatwiejszą drogą do własnego biznesu

Jednym z dobrych pomysłów na sam początek - ,,na spróbowanie", żeby sprawdzić co będzie się sprzedawać bez ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem jest prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o system dropshipping. Dropshipping obala mit, że sprzedawca musi mieć towar, by móc nim handlować. Nie tylko nie musisz posiadać towarów, które sprzedajesz, ale również nie musisz ich pakować i wysyłać do twoich klientów

Jak działa dropshipping?

Produkty hurtowni sprzedajesz dzięki integracji Redcart, za sprzedane produkty hurtowni płacisz jak już je sprzedasz swojemu klientowi, a produkty do klienta wysyła za Ciebie hurtownia. Integracją z hurtownią nazywamy automatyczne zamieszczenie produktów hurtowni do e-sklepu razem z ich opisami i zdjęciami, cenami. Dropshipping eliminuje więc konieczność wynajmowania i prowadzenia magazynu, zajmowania się realizacją zamówień, przyjmowaniem zwrotów i reklamacji. Nie ma tutaj również ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem. Możesz skupić się na promowaniu sklepu i zaangażować się w 100% w sprzedaż produktów. Taki e-sklep bez wysyłania towaru można prowadzić z domu lub jakiegokolwiek innego miejsca na świecie. Dropshipping to bardzo wygodny sposób prowadzenia sklepu internetowego. Jego podstawową zaletą jest niski koszt prowadzenia sklepu, krótki czas uruchomienia oraz mniej obowiązków dla sprzedawcy.

#1 WYBIERZ SWOJĄ BRANŻĘ

Na początku zastanów się co chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Od pomysłu wszystko się zaczyna. Zdecyduj się na konkretną branżę, a następnie pomyśl o potrzebach swoich klientów. Zamiast skupiać się na zaspokojeniu potrzeb większej ilości klientów - odpowiedz swoimi produktami na konkretne potrzeby określonej grupy docelowej. Wyspecjalizuj się w sprzedaży wybranych produktów i jednocześnie zdecyduj do kogo będziesz je adresować. Może dobre jakościowo i bezpieczne zabawki dla dzieci?

W ten sposób zostaniesz ekspertem w sprzedaży określonych produktów, czym zdobędziesz zaufanie klientów. Ponadto dopasujesz odpowiednio promocję  produktów i e-sklepu do swoich odbiorców (do ich preferencji, języka jakim się posługują, wartości jakie wyznają). A poza tym konkurencja w wybranym, wyspecjalizowanym obszarze będzie znacznie mniejsza i łatwiej wyróżnisz się na rynku.

Przykład: Wybierasz branżę odzieżową. Możesz oferować szeroki, różnorodny asortyment  adresowany do ,,wszystkich” na różne okazje, lub skupić się na zaspokojeniu konkretnej potrzeby klientów np. poprzez sprzedaż ubrań i akcesoriów sportowych dla biegaczy, albo oryginalnych, ubrań z ciekawymi printami dla młodzieży, które pozwolą wyrazić siebie i wyróżnić się od innych.

Zaspokajasz konkretną potrzebę konkretnej grupy docelowej. W ten sposób łatwiej promujesz swoje działania i wyróżniasz się na rynku.  

Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Oczywiście – sklep bez produktów nie istnieje, a wybór odpowiedniego asortymentu to jedna z najważniejszych czynności, jakich należy dokonać na samym początku. Skąd wziąć produkty na sprzedaż w sklepie internetowym? Dropshipping w sklepie internetowym opiera się na integracji sklepu internetowego z hurtownią. Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, e-sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy pozycji produktowych, którymi może swobodnie zarządzać w swoim e-sklepie, badając przy tym popyt rynkowy.

#2 WYBIERZ HURTOWNIĘ DO WSPÓŁPRACY

Jeśli zdecydowałeś się już na branżę, w której chcesz sprzedawać, kolejnym krokiem jest wybór konkretnego dostawy (hurtowni lub producenta), jednej lub kilku), z którą będziesz współpracować i której produkty będziesz sprzedawać. Znalezienie godnego zaufania oraz posiadającego asortyment odpowiadający naszym oczekiwaniom dystrybutora nie jest łatwe. W przypadku braku doświadczenia w e-biznesie może się to okazać jednym z większych przeszkód na drodze do szybkiego wejścia na rynek. Aktualnie najlepszym źródłem informacji o producentach i dostawcach jest Internet. Zacznij od poszukiwań na grupach dyskusyjnych skupiających wybraną przez siebie branżę, forach internetowych, blogach, szukaj ofert w serwisach związanych z e-commerce.

Trzeba pamiętać, że to od dostawcy zależy jakość produktów, ich ilość, różnorodność, a także samo funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Nie bez znaczenia są także ceny, które dostawcy proponują. Pamiętaj, że w Twoim sklepie będą one wyższe, a chcesz przecież zarabiać. W Redcart podejmiesz współpracę ze sprawdzonymi, doświadczonymi w sprzedaży dropshipping dostawcami. Sprawdź listę naszych dostawców oferujących usługę dropshippingu.

#3 Ustal warunki współpracy

Współpraca między sklepem internetowym, a hurtownią w modelu dropshipping, w którym cały proces logistyczny związany z wysyłką towaru zostaje przeniesiony na hurtownię ma znaczący wpływ na wiele obszarów związanych z działaniem e-sklepu. Funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego będzie w dużej mierze zależeć od ustalenia warunków współpracy z wybranym dostawcą - kosztów współpracy, polityki cenowej, czasu realizacji zamówień, sposobów płatności za towar, obsługi posprzedażowej itp. Skontaktuj się z wybraną hurtownią, aby ustalić z nią warunki współpracy.

Kontakt z hurtownia - o co zapytać?

  1. Czy dostawca ma techniczne możliwości zintegrowania się z wybraną przez nas platformą sklepów internetowych?

  1. Jaką częstotliwość aktualizacji swojej oferty zapewnia dostawca?

  1. Jakie są ceny towarów i czy zawierają dodatkowo nakładane koszty za współpracę w modelu dropshipping??

  1. Czy są dodatkowe koszty za współpracę w dropshipping i w jaki sposób są nakładane?

  1. Jaka jest polityka cenowa hurtowni wobec e-sklepu: czy hurtownia zastrzega sobie prawo do narzucania stałej marży na towary sprzedawane w e-sklepach?

  1. W jaki sposób reguluje się płatność za sprzedane produkty?

  1. Czy istnieje jakaś minimalna wartość zamówienia - od którego hurtownia realizuje zamówienia?

  1. Czy hurtownia przyjmuje zwroty i reklamacje produktów?

  1. Czy dostawca dołącza do przesyłek dla klientów e-sklepów dowody sprzedaży w postaci paragonu, faktury lub rachunku?

  1. Czy dostawca dołącza do przesyłek przygotowane przez nas materiały marketingowe dla naszych klientów?

  1. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

  1. Z jakimi firmami kurierskimi współpracuje dostawca?

  1. Czy dostawca umożliwia wysyłkę produktów do punktu odbioru paczek?

  1. Jaka jest wysokość opłat za obsługę kurierską, którą dysponuje dostawca?

  1. Czy są jakieś dodatkowe koszty związane z przygotowaniem towaru do wysyłki?

  1. Czy istnieje możliwość wyboru własnej firmy kurierskiej?

  1. Czy dostawca wysyła numer nadania paczki lub linka w celu śledzenia przesyłki?

Umowa współpracy z hurtownią - na co zwrócić uwagę?

Podstawą droshippingu jest dobrze napisana umowa współpracy pomiędzy właścicielem e-sklepu, a dostawcą. Umowa dropshippingu nie jest odrębnie uregulowana w polskim prawie jako umowa nazwana. Oznacza to, że regulują ją jedynie przepisy Kodeksu Cywilnego, a w pozostałym zakresie ma natomiast zastosowanie zasada swobody umów.

Warto, abyś negocjując umowę współpracy z dostawcą skorzystał z porady prawnika. Od tego bowiem jak określisz swoje prawa i obowiązki, a także warunki współpracy z dostawcą zależy powodzenie Twojego biznesu. Umowa współpracy powinna precyzyjnie określać m.in.:

- przedmiot umowy

- procedurę składania zamówień

- sposób przekazywania dostawcy złożonych w Twoim sklepie zamówień

- zasady pakowania i wysyłania towarów przez dostawcę dla Twoich klientów

- warunki integracji e-sklepu z dostawcą

- koszty, terminy oraz sposoby dostawy

- sposób rozliczenia z dostawcą

- zakres praw i obowiązków stron wynikający z umowy

- kto jest sprzedawcą dla klienta końcowego (ustalenie modelu dropshippingu),

- stosunek stron do klienta finalnego (kto jest obowiązany za spełnienie obowiązków informacyjnych wobec klienta końcowego,

- warunki reklamacji i zwrotów - obsługę posprzedażową

Przykład: Załóżmy, że dostawca w umowie zawieranej ze sprzedawcą internetowym zobowiązuje się do rozpatrzenia przyszłych reklamacji składanych przez klienta e-sklepu. Umowa powinna precyzyjnie określać termin, w którym dostawca musi odpowiedzieć na złożoną reklamację. W sytuacji niewywiązania się dostawcy z obowiązku rozpatrzenia reklamacji i przekroczenia ustawowego terminu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji - reklamacja musiałaby zostać uznana przez sklep internetowy.

W umowie współpracy muszą znaleźć się również postanowienia dotyczące powierzenia danych osobowych. Do nadawania przesyłek dostawca będzie potrzebował danych twoich klientów. Nie możesz przekazać mu ich tak po prostu. Byłoby to naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. By działać zgodnie z prawem, musisz mu te dane powierzyć do przetwarzania w zakresie niezbędnym do realizacji waszej umowy.

#3 ZINTEGRUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Na początku wybierasz hurtownię, z którą chcesz współpracować - jedną lub kilka. Kolejno decydujesz się sprzedawać konkretne kategorie produktów od wybranego dostawcy lub wybierasz produkty określonego producenta oferowane przez tego dostawcę. A w ciągu 24 godzin w Redcart wszystkie produkty ze zdjęciami i opisami są już w Twoim sklepie internetowym. Taka integracja to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu i pracy, której nie da się przecenić.

Integracja z dostawcą - połączenie naszego sklepu internetowego z bazą produktową dostawcy to najważniejszy warunek sprawnego funkcjonowania sklepu w dropshipping.Integracja pozwala nie tylko na szybkie zatowarowanie sklepu w formie nazw produktów, zdjęć, opisów i cen, ale także na bieżącą kontrolę stanów magazynowych. Istotą takiego rozwiązania jest jego pełna automatyzacja. Baza aktualizuje się automatycznie, na bieżąco w czasie rzeczywistym, bez potrzeby importu pliku, co zapewnia zawsze aktualne stany magazynowe w sklepie.

Aktualizacja bazy produktowej obejmuje przede wszystkim:

- aktualizację nowych i starych produktów w ofercie,

- aktualizację stanów magazynowych,

- aktualizację cen.

Dzięki integracji sklepu internetowego z dostawcą:

- masowo importujesz bazę produktową

- oferta w Twoim e-sklepie jest zawsze aktualna

- korzystasz z wysokiej jakości zdjęć produktowych, opisów itp


Moduł gotowej integracji sklepu internetowego z dostawcą dostępny w Redcart umożliwia nowoczesne zarządzanie bazą produktową, do czego zaliczyć można m.in.:

- wgląd do wirtualnego magazynu hurtowni, w tym magazynu opcji, czyli ilości dostępnych produktów w poszczególnych opcjach kolorystycznych i rozmiarach,

- mapowanie kategorii (odpowiednie przypisanie kategorii produktowych dostawcy do kategorii w swoim sklepie)

- opcja wyboru: produkty w sklepie aktywne lub nieaktywne po imporcie bazy produktowej

- możliwość ustawienia minimalnej ilości sztuk produktu zwracanej w pliku z hurtowni, po której produkt pojawi się w sklepie

- możliwość ustawienia marży narzucanej na produkty, przy czym możliwe jest ustawienie automatycznie narzucanej marży konkretnych producentów lub konkretnych kategorii w sklepie: w wartości procentowej lub kwotowej

- selekcja informacji zawartych w pliku hurtowni, które mają ulec aktualizacji

Jak to działa?

Nowoczesne hurtownie internetowe dysponują ofertą produktową w postaci tzw. pliku XML lub CSV – który pozwala na masowy, automatyczny import bazy produktowej w formie nazw, zdjęć i opisów do sklepu internetowego. Po pobraniu oferty produkty zawierają dokładne nazwy produktów, szczegółowe opisy, zdjęcia, stany magazynowe, a także ceny. W Redcart możliwe jest także wdrożenie tzw. integracji dwukierunkowej, w której zamówienia przekazywane są do systemu dostawcy w sposób automatyczny. W tradycyjnej integracji to sprzedawca musi przekazywać złożone w jego e-sklepie zamówienia do dostawcy.

#4 REJESTRACJA FIRMY

Czy muszę zakładać działalność gospodarczą?

Aby sprzedawać w sklepie internetowym nie musisz już zakładać własnej firmy czyli rejestrować działalności gospodarczej! Dopóki Twoje miesięczne dochody z działalności nie będą przekraczać 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę to Twoja działalność nie będzie wymagała rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Składki ZUS sklepu internetowego

Pewnie martwisz się, że na początku będziesz niewiele zarabiać, albo działalność w ogóle nie przyniesie Ci zysków i nie będziesz miał z czego opłacić obowiązkowego ZUS-u. Teraz to już nie będzie Twoim zmartwieniem! Dopóki Twoja działalność nie będzie zarejestrowana, nie będziesz mieć obowiązku opłacania jakichkolwiek składek ZUS.

Jeśli jednak w którymś z miesięcy Twój przychód przekroczy pułap 1050 zł brutto (w 2018 roku)  w skali miesiąca, będziesz mieć obowiązek zgłoszenia działalność w ciągu 7 dni od momentu przekroczenia limitu przychodów. Po zarejestrowaniu swojej działalności, dzięki wprowadzonej przez Konstytucję Biznesu ,,uldze na start” przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności nie musisz opłacać składek ZUS. Musisz jedynie opłacać składkę zdrowotną w wysokości 319,94 zł. Oznacza to, że przez kilka miesięcy nie będą Cię obciążać koszty prowadzenia firmy. Zyskasz więcej czasu i środków na rozkręcenie biznesu. Nie oznacza to jednak końca zwolnień!

Pamiętaj, że po wykorzystaniu półrocznego zwolnienia, możesz skorzystać jeszcze z 2-letniej ulgi w ZUS płacąc tzw. ,,mały ZUS”. Przez kolejne 24 miesiące będziesz mieć prawo do opłacania składek w obniżonej wysokości. Te preferencyjne składki wynoszą obecnie 520,10 zł.  Jako początkujący przedsiębiorca, masz sporo czasu na przygotowanie swojej działalności bez ponoszenia obciążających kosztów - na promocję e-sklepu, przyciągnięcie klientów, zbudowanie zaufania, rozkręcanie sprzedaży, tworzenie marki.

#5 PROMUJ I SPRZEDAWAJ

Dropshipping jest wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem na prowadzenie e-sklepu. Warto jednak pamiętać, że nie jest to biznes nie wymagający żadnego wkładu pracy. W dropshippingu Twoim zarobkiem jest marża, którą nałożysz na swoje produkty. Aby sklep w dropshipping sprzedawał powinniśmy przede wszystkim go mocno promować w Internecie. Dotarcie do grup docelowych umożliwią przede wszystkim nowoczesne kanały komunikacji online typu Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat, LinkedIn.

SKLEP TESTOWY I CO DALEJ?

Jaki pakiet wybrać?

Z pewnością już wiesz, że otwarcie własnego sklepu internetowego to sporo wyzwań, jakie stoją przed początkującym sprzedawcą. Jako właściciel sklepu musisz zadbać m.in. o odpowiedni asortyment, regulamin, politykę prywatności, konfigurację sklepu, spełnienie wymogów RODO, a później marketing i zdobywanie klientów do Twojego sklepu. Musisz - chyba że wybierzesz naszą usługę GOTOWY SKLEP POD KLUCZ, w ramach której pomożemy Ci we wszystkich działaniach potrzebnych do uruchomienia i promowania sklepu internetowego.

Wybierając pakiet GOTOWEGO SKLEPU w cenie otrzymujesz m.in.integrację z 5 hurtowniami, certyfikat SSL, indywidualny regulamin sklepu, wzory dokumentacji wymaganej do ochrony danych osobowych, domenę sklepu .pl, wstępną konfigurację sklepu, audyt sklepu pod kątem SEO, szkolenie z obsługi sklepu, kampanie reklamowe w Google Adwords i na Instagramie. Co powiesz, gdybyśmy zajęli się tym wszystkim za Ciebie? :-) Twoim zadaniem może być tylko pozyskiwanie nowych klientów do swojego e-sklepu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź więcej informacji i GOTOWYM SKLEPIE.

Co poza sklepem warto zamówić?

Certyfikat SSL - gwarancja bezpieczeństwa i nie tylko

Brak certyfikatu SSL w sklepie internetowym może być dużą przeszkodą w realizowaniu przez klientów zamówień. W sytuacji braku certyfikatu SSL w sklepie internetowym - najnowsze wersje przeglądarek internetowych wyświetlają komunikaty ostrzegające użytkowników przed wejściem na taką stronę. Podczas przeglądania sklepów internetowych użytkownicy zwracają uwagę na zabezpieczenia znane im choćby z banków internetowych. Zielona kłódka  przy adresie Twojego sklepu internetowego z pewnością zwiększy zaufanie wśród klientów i wpłynie na ich komfort dokonywania zakupów. Brak zabezpieczenia może spowodować, że potencjalny klient nie zrobi zakupów kupi u Ciebie, a w sklepie Twojej konkurencji.

Głównym zadaniem certyfikatu SSL jest poprawa bezpieczeństwa danych. Warto w tym miejscu przypomnieć, że sklepy internetowe Redcart są odpowiednio zabezpieczone od strony serwerowej. Poprzez szyfrowanie połączenia, wprowadzanie danych osobowych jest bezpieczne.

Jak zamówić certyfikat SSL?

To proste! Możesz to zrobić szybko i wygodnie. Zaloguj się do Marketu RedCart używając tych samych danych, jakie wykorzystujesz na co dzień logując się do Panelu administracyjnego Twojego sklepu RedCart.

  1. Wejdź na stronę Market RedCart lub kliknij w poniższy przycisk ZAMAWIAM CERTYFIKAT SSL.

  2. Przejdziesz na stronę, gdzie znajdziesz Certyfikat SSL odpowiedni dla Twojego sklepu.

  3. Wybierz ważność certyfikatu i kliknij KUP TERAZ.

  4. Zapłać wygodnie online poprzez szybkie płatności elektroniczne.

Indywidualny regulamin i polityka prywatności

Zadbaj o prawną stronę sklepu i bezpiecznie prowadź biznes. Nasi eksperci zapewniają kompleksowe wsparcie prawne dla sprzedawców internetowych potrzebne przy rozpoczęciu i prowadzeniu sprzedaży internetowej (m.in. audyt sklepu pod kątem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych (RODO),  regulamin sklepu internetowego, politykę prywatności i inną dokumentacją zgodną z obowiązującym prawem.

Grafika, która sprzedaje

Sprzedawaj jeszcze skuteczniej! Dynamiczne zmiany na rynku e-commerce wymuszają na sprzedawcach systematyczne dostosowywanie się do oczekiwań klientów i unowocześnianie sklepów. Odpowiedzią na te potrzeby w Redcart jest maska graficzna w generacji v4. Zaprojektowana jest zgodnie z najnowszymi wytycznymi Google, zawiera nowe narzędzia marketingowe: nowoczesną kartę produktową, intuicyjną ścieżkę zakupową, nowe filtry, moduł kolekcje, moduł dostawy oraz wiele innych.

Według badań rynku e-commerce, klienci używają smartfonów i tabletów już na każdym etapie procesu zakupowego: od przeglądania oferty, po realizację transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby sklep wyświetlał się poprawnie na monitorze urządzenia przenośnego na każdym etapie aktywności użytkownika w sklepie. Responsywna wersja sklepu na urządzenia mobilne to już nie fanaberia, ale swego rodzaju must have dla właścicieli e-biznesów.

Wyposażyliśmy maskę graficzną v4 w dynamiczną wersję RWD, która na bieżąco dostosowuje wygląd sklepu do wyświetlacza urządzenia mobilnego, zapewniając m.in. wygodny i czytelny koszyk zakupowy. Warto przy okazji wspomnieć także, że sklepy mobile friendly są faworyzowane przez Google, co zapewnia im lepsze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.