Strona główna Blog Co nowego w RedCart

Eparagony: jak to działa i dlaczego się opłaca?

Autor: RedCart Kategoria: Co nowego w RedCart

Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. I od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.

Nie bez powodu – zarządzanie papierowymi paragonami jest dla e-sprzedawców sporym kosztem i utrudnieniem. Od niedawna użytkownicy RedCart mogą już wystawiać eparagony swoim klientom dzięki integracji z HUBem eparagony.pl. Dlatego odpowiadamy: jak działają eparagony? Kto może je wystawiać? Dlaczego wdrożenie eparagonów się opłaca? Zapraszamy do lektury!

Co to jest eparagon?

Eparagon fiskalny to dokument cyfrowy, który jest równoważny pod względem prawnym papierowym paragonom. Jest to w Polsce możliwe m.in. dzięki nowelizacji Ustawy o VAT z 2020 r. oraz wysiłkom naszego partnera eparagony.pl, który później opracował odpowiedni system i technologię. To właśnie za jego pośrednictwem w maju 2022 roku wystawiono pierwsze pełnoprawne eparagony w naszym kraju.

Stąd sprzedawca, który wystawia eparagony, jest zwolniony z drukowania tradycyjnych paragonów. A to pozwala na znaczącą redukcję kosztów i optymalizację procesów logistyczno-księgowych.

Kto może wystawiać eparagony?

Paragony w wersji cyfrowej może wystawiać każdy podatnik – branża, wielkość firmy czy profil działalności nie mają tutaj znaczenia. Jedynym wymogiem jest posiadanie odpowiedniej drukarki fiskalnej online, mogącej obsłużyć paragony w wersji elektronicznej.

Jak działają eparagony w e-commerce?

Do wystawiania pełnoprawnych eparagonów e-sprzedawca potrzebuje:

  1. Drukarki fiskalnej online, która obsługuje eparagony. Urządzenie nadal jest wymagane przez prawo do rejestracji sprzedaży, jednak, wbrew swojej nazwie, nie drukuje już paragonów. Pełną listę modeli znajdziesz na stronie partnera.
  2. Integracji z systemem eparagony.pl – wystarczy kilka kliknięć w panelu sprzedawcy RedCart, aby aktywować usługę.

To wszystko! Po zafiskalizowaniu sprzedaży eparagon trafia do klienta w postaci unikatowego linka w mailu transakcyjnym od sprzedawcy. Cały proces jest w pełni automatyczny i nie wymaga działań ze strony pracownika.

Dlaczego warto wystawiać eparagony?

Wystawianie eparagonów zwalnia sprzedawcę z drukowania wersji papierowej. I ta, wydawałoby się mała zmiana znacząco wpływa na procesy w sklepie e-commerce:

  • Pracownik nie musi już czekać na wydruk każdego paragonu, a później wkładać go do odpowiedniej paczki.
  • Nie trzeba wystawiać faktur imiennych do paragonów, a później ich archiwizować (i ponosić tego koszt).
  • Proces fiskalizacji zostaje całkowicie zautomatyzowany.
  • Koszty fiskalizacji spadają nawet o 80%, m.in. przez oszczędność czasu pracy, energii, papieru czy zmniejszenie kosztów sprzętowych.
  • Usprawnia się logistyka i upraszczają procesy księgowe.

Ponadto eparagony to synonim wygody dla klienta: w miejsce papierowego świstka, który łatwo zniszczyć czy zgubić, nabywca otrzymuje dostępną 24/7/365 trwałą wersję elektroniczną. Rozwiązanie wspiera także ekologię i zmniejsza zużycie papieru w firmie.

Eparagony na Twoim koncie RedCart w 1 dzień roboczy

Dzięki bezpośredniej integracji RedCart z HUBem eparagony.pl aktywowanie eparagonów w panelu sprzedawcy zajmuje dosłownie chwilę. Wystarczy, że:

  1. Zarejestrujesz się w usłudze eparagony.pl. Wypełnij formularz korzystając z tego linka lub wpisz kod REDCART30 w polu Kod promocyjny, a otrzymasz 30 dni testowych za darmo!
  2. Uruchomisz usługę w panelu RedCart zgodnie z instrukcją, którą otrzymasz po rejestracji.
  3. Skonfigurujesz drukarkę fiskalnej online – a dokładnie zrobi to serwisant Twojego sprzętu fiskalnego według instrukcji od eparagony.pl.

To wszystko! Tak niewiele, aby raz na zawsze zapomnieć o papierowych paragonach w swoich transakcjach…

Autor: RedCart Kategoria: Co nowego w RedCart
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Co nowego w RedCart