Strona główna Blog Marketing i promocja

Google Merchant Center - zwiększ sprzedaż w swoim sklepie

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Kiedy szukasz jakiegoś produktu do kupienia w Google to nad tekstowymi wynikami wyszukiwania, ukazują się grafiki różnego rodzaju produktów. Są to produkty ze sklepów internetowych. Można je kupić jednym kliknięciem. Jeżeli chcesz, aby produkty z twojego sklepu również tak były promowane, to dołącz do Google Merchant Center (GMC). Z tego artykułu dowiesz się, jakie są zalety tego narzędzia. 

Google Merchant Center – obowiązkowe narzędzie w branży e-commerce

GMC to narzędzie, które łączy sklep internetowy z usługami reklamowymi Google. Głównym celem Google Merchant Center jest umożliwienie firmom prowadzącym sklepy internetowe przesyłanie swoich informacji o produktach, w tym zdjęć i cen, które będą wyświetlane w wyszukiwarce Google 

Google Merchant Center jest zintegrowane również z innymi usługami Google, do których należy np. Google My Business, które umożliwia wysokiej jakości kontrolę nad marketingiem i e-commerce w Google.  

Google Merchant Center to obowiązkowa platforma do zarządzania kampaniami Google Ads. Dzięki temu narzędziu w szybki i łatwy sposób stworzysz kampanie Google Shopping. 

Korzyści korzystania z Google Merchant Center

Gdy firma i sklep internetowy  pomyślnie przejdzie przez proces konfiguracji, Google Merchant Center, wraz z powiązanymi usługami, przynosi wiele korzyści. Należą do nich: 

  • zwiększona widoczność produktów – kupujący, którzy szukają produktów w Google, zobaczą oferty firmy w formacie zbliżonym do katalogu, co zwiększy widoczność sklep i ruch w nim; 

  • integracja z Google AdWords – każdy produkt w Google Merchant można szybko i łatwo powiązać ze swoimi reklamami Google Ads. Aby dostosować prezentacje produktów do osób, które w przeszłości odwiedzały sklep, warto wdrożyć techniki remarketingu; 

  • obsługa Google Analytics – użytkownicy Google Analytics mogą dodać niestandardowy segment specjalnie dla działań Google Merchant Center, który oddzieli jego statystyki od innych działań; 

  • recenzje produktów online – publiczne recenzje produktów są zintegrowane z ich listami, a ich oceny w postaci gwiazdek są widoczne jako część list. Produkty 4,5 i 5 gwiazdek otrzymują preferencyjne lokaty; 

  • zwiększony ruch w sklepie – kupujący klikając w produkt w wyszukiwarce mogą zostać przeniesieni bezpośrednio na stronę sklepu; 

  • integracja z wyszukiwarką lokalną Google – reklamy mogą zawierać tagowanie geograficzne, które kieruje kupujących do pobliskich sklepów lokalnych. 

Jak możesz zarejestrować się w Google Merchant Center?

Ze względu na jego integrację z wieloma innymi narzędziami Google, konfiguracja Google Merchant Center jest procesem wieloetapowym. 

Aby dodać ofertę swojego sklepu do Google Merchant Center należy najpierw założyć konto na merchants.google.com. Można to zrobić za pośrednictwem swojego konta usługi Google.  

Na tej stronie należy kliknąć „Google Merchant Center logowanie”, a następnie wypełnić formularz. Dane, jakie trzeba wprowadzić do formularza to m.in.: nazwa sklepu, jego adres oraz informacja, czy sklep oferuje produkty przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich. Następnie należy zaakceptować regulamin oferowany przez Google Merchant  Center, aby przejść do weryfikacji strony internetowej sklepu. 

Weryfikacja konta odbywa się za pośrednictwem Google Search Console.  

Jak dodać swoje produkty do Google Merchant Center?

Jeżeli założyłeś  już konto i zweryfikowałeś adres swojego sklepu, możesz przejść do dodawania listy produktów. Procedura jest łatwa. Wybierz przycisk „produkty” w lewym menu, następnie przycisk „pliki produktów” i kliknij ikonę plusa. 

Następnie wybierz kraj, nazwę pliku danych i sposób wysłania informacji do Google. Można to zrobić na takie oto sposoby: 

  • regularnie aktualizować arkusze Google; 

  • umieszczając plik z danymi na swoim serwerze, aby Google mógł go na bieżąco odczytywać (opcja „zaplanowane pobieranie”); 
  • za pomocą pliku znajdującego się na prywatnym komputerze (wraz z aktualizacjami należy go odesłać do Google); 

  • wykorzystać wtyczkę Google Merchant Centre Woocommerce. 

Jeśli wybierzesz arkusz, należy wskazać jego lokalizację lub utworzyć nową. Po pobrania pliku zdalnego należy wskazać jego adres URL i wybrać częstotliwość (dzienna, tygodniowa, miesięczna). Następnie kliknij „zapisz”. W ten sposób kończy się konfigurację. 

Google Merchant Center  WooCommerce – przydatna wtyczka

Dzięki tej wtyczce możesz zautomatyzować eksport produktów do Merchant Center. Google Merchant Center WooCommerce to wtyczka, dzięki której stworzysz dowolną ilość plików feed w formacie XML. Zawierają one dane produktów, które sprzedajesz w sklepie internetowym.  

Zintegruj i zautomatyzuj eksport produktów do Google Merchant. 

Dzięki tej wtyczce możesz utworzyć dowolną liczbę plików feed (w formacie XML), które zawierają dane produktów sprzedawanych w sklepie internetowym. Pliki te są przygotowane według szczegółowej specyfikacji, którą dostarcza Google. 

Niektóre z przydatnych funkcji wtyczki to:

  • generowanie plików w formacie wymaganym przez Google; 
  • zautomatyzowany eksport plików z produktami do Google Merchant; 
  • łatwe zarządzanie feedami (plikami XML); 
  • możliwość automatycznej aktualizacji wybranych feedów, gdy dany produkt zostanie dodany, edytowany lub usunięty; 
  • możliwość konfiguracji pliku w taki sposób, aby był w pełni zgodny z katalogiem produktów Facebook Business Center. 

Google Merchant Center to rozbudowane narzędzie, dzięki któremu znacząco możesz poprawić ruch i sprzedaż w swoim sklepie internetowym. 

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja