Strona główna Blog Social media

Grafiki na FB - dodawanie obrazów na Facebooka

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Grafiki stanowią esencję social mediów. Zobacz, w jakich sytuacjach najlepiej ich używać, by budować zasięgi.

Grafiki na FB – dlaczego przyciągają użytkowników?


Przekaz wizualny jest łatwiejszy i przyjemniejszy dla większości osób, bo wzrok jest naszym zmysłem przewodnim. Lubimy oglądać kolorowe, ekscytujące obrazy i dlatego social media są tak wciągające. Można bez końca przewijać grafiki na FB, nawet nie czytając opisów i prawdopodobnie prędzej się zmęczymy, niż znudzimy. Możliwości technologii cyfrowej sprawiły, zdjęcia są coraz lepszej jakości, a dzięki obróbce stają się małymi dziełami sztuki. Oglądanie zdjęć wpływa więc na doznania estetyczne oraz emocje.

Grafiki na FB – kiedy warto je stosować?


Prowadząc aktywnie profil na Facebooku, a zwłaszcza fanpage’a, na którym budujesz zasięgi, powinieneś być za pan brat z bazą obrazów. Nawet jeśli bardziej zależy ci na treści, to dobra grafika jest jak wisienka na torcie. Wzmocni content i przyciągnie wzrok odbiorców, którzy często na podstawie pierwszego wrażenia płynącego z odbioru zdjęcia, chcą przeczytać post. Dlatego grafiki na FB można stosować masowo – zarówno w aktualnościach, jak i w wydarzeniach, wiadomościach prywatnych, a nawet w komentarzach jako gify. Jest to rodzaj komunikacji ogólnie przyjętej na Facebooku.

Grafiki na FB – rodzaje


Social media to przestrzeń dla wzrokowców, bo to świat obrazów. Za ich pomocą przedstawiasz siebie, zachęcasz do akcji oraz mówisz o swoim aktualnym nastroju. Każda aktywność na FB może zostać wzbogacona graficznie i warto to robić.

Zdjęcie profilowe


Istnieją osoby, które, zanim dodadzą swoje zdjęcie profilowe, udają się na profesjonalną sesję zdjęciową. Myślisz, że to przesada? Niekoniecznie, bo „jak cię widzą, tak cię piszą”. Jeśli ktoś tworzy profil biznesowy, powinien oddać się w ręce specjalistów.

Obrazek w tle


Nie mniej istotny jest obrazek w tle, który może pokazywać twoje zainteresowania, szczęśliwe chwile lub stanowić estetyczny dodatek do zdjęcia profilowego.

Zdjęcie w aktualnościach


Prawie wszystko, co jest publikowane na FB, przybiera postać obrazka z opisem. Taki post dodany na twojej tablicy jest skuteczniejszy i nawet gdy szukasz rozwiązania swojego problemu i piszesz o tym w aktualnościach, to dobrana do tematu grafika, wpłynie na większą oglądalność, a więc i zasięg.

Zdjęcie wydarzenia


Tworząc wydarzenie na FB, powinieneś dodać specjalną grafikę, która będzie firmować spotkanie. W tej sytuacji będzie to miało charakter reklamowy, dlatego dodawaj dopracowane obrazy adekwatne do wydarzenia.

Zdjęcie grupy


Będąc administratorem swojej grupy na FB, musisz dbać o wygląd waszej przestrzeni do komunikacji. Musi to określać charakter waszej społeczności, i temu posłuży zdjęcie grupy, np. ze wspólnej aktywności lub symbolizujące coś, czym się razem zajmujecie.

Grafiki urodzinowe na FB


Na Facebooku popularne jest składanie życzeń jubilatom. Życzenia warto wzbogacać grafiką, bo pełnią wtedy rolę cyfrowej kartki urodzinowej, w której można w zabawny sposób przekazać bliskiej osobie miłe słowa.

Grafiki na FB – obróbka zdjęć przed dodaniem


Skoro jest ustalone, że zdjęcia robią robotę na social mediach, być może czas byś zaprzyjaźnił się z programami do ich obróbki, np. Canvą. Dysponując dobrym zdjęciem, możesz dodatkowo je modyfikować, dodawać symbole, opisy i filtry. Możesz też tworzyć ikonografiki. To, co uda się wykreować, może stać się potem bazą do tworzenia reklamy na FB. Dobrze opracowany baner reklamowy ma większą szansę na dotarcie do użytkowników i zrobi lepsze wrażenie. Tu liczy się zarówno strona techniczna, jak i pomysłowość i unikalność.

Grafiki na FB – prawa autorskie


Zdjęcie, które dodajesz na swój profil, jeśli zostało samodzielnie zrobione, jest twoją własnością intelektualną i podlega prawu autorskiemu. Działa to również w drugą stronę. Nie powinieneś pobierać obrazu, do którego nie masz prawa i robić z niego np. swój post reklamowy. Możesz skorzystać z bezpłatnej bazy obrazów lub z płatnej. Możesz legalnie udostępniać obrazy z cudzych profili, bo wtedy automatycznie jest widoczne źródło.

Wymiary grafiki na FB – dlaczego trzeba ich pilnować?


Nawet jeśli dysponujesz doskonale dopracowanymi zdjęciami, dodane grafiki na FB nie wyświetlą się w całej okazałości, jeśli nie zadbasz o ich właściwe wymiary. Musisz pamiętać, że w zależności od przeznaczenia, obrazy, które wstawiasz na swój profil, będę się od siebie różnić wymaganiami serwisu. Musisz więc być  świadomy ustalonych odgórnie parametrów. Aktualizacja wymiarów następuje co jakiś czas, więc jeśli długo nie publikowałeś, zobacz, czy nie ma już nowych wytycznych.

Podsumowanie


Grafiki na FB to najlepszy sposób na szybką i efektywną komunikację. W myśl zasady, że jeden obraz wart jest tysiąca słów, zdjęcia, które dodajesz na swój profil lub odnoszące się do twojej aktywności, powinny być dopracowane, bo mówią o tobie. Nie bój korzystać się programów, by je ulepszać i jeśli zajdzie potrzeba, promuj posty z najlepszymi obrazami.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media