Strona główna Blog Social media

Instagram - rejestracja krok po kroku

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Rejestracja na Instagramie trwa kilka minut. Zobacz, jak łatwo założyć całkiem nowe konto lub powiązane z Facebookiem.

Instagram – rejestracja nowego konta


Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie, wykorzystywany zarówno rozrywkowo – do dzielenia się ze znajomymi ciekawymi zdjęciami, jak i do prowadzenia konta firmowego, a nawet własnego sklepu. Jeśli i ty zdecydowałeś się na rejestrację na Instagramie, będziesz potrzebował tylko zdjęcia profilowego, adresu e-mail oraz bezpiecznego hasła, które wykorzystasz podczas logowania się na koncie. Możesz założyć profil kilkoma sposobami – wybierz optymalny dla siebie. Pamiętaj, że ważne jest podanie poprawnego adresu e-mail, bo jeśli zapomnisz hasła, to poprzez skrzynkę możesz odzyskać dostęp do konta.

Instagram – rejestracja przez Facebooka


Nie każdy aktywny użytkownik FB używa Instagrama, choć może z łatwością powiązać konta. Jeśli już prowadzisz swój profil na Facebooku i chcesz rozszerzyć jego zakres – nic prostszego. Wystarczy, że dotkniesz podczas rejestracji na IG opcji „Logowanie przez Facebooka”. Jeśli nie wylogowałeś się wcześniej z FB, nie będziesz nawet musiał wpisywać personaliów od nowa, bo pobiorą się automatycznie. W ten sposób dane weryfikacyjne będą takie same na obu profilach, a tobie będzie łatwiej przełączać się między kontami lub publikować jednocześnie posty.

Instagram – rejestracja na telefonie


IG jest szczególnie dedykowany urządzeniom mobilnym, dlatego łatwo jest założyć nowe konto na telefonie. W tym celu wystarczy, że pobierzesz aplikację Instagrama z Google Play lub App Store. Następnie, klikając ikonę IG, możesz zarejestrować się na serwisie za pomocą numeru telefonu lub adresu e-mail.

Rejestracja konta IG na komputerze


Zakładanie Instagrama na komputerze przeprowadzisz też w przeglądarce internetowej. Wejdź na stronę Instagram.com i wprowadź swoje dane w odpowiednie rubryki. Podajesz tam numer telefonu, imię i nazwisko oraz nazwę użytkownika, którą Instagram sugeruje ci na podstawie danych personalnych. Następnie ustanawiasz hasło i logujesz się po raz pierwszy. Jeśli ci tak wygodnie, możesz używać IG zawsze z pozycji komputera stacjonarnego, co ma swoje zalety np. podczas oglądania zdjęć. Podobnie wygląda to na przeglądarce mobilnej, więc jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz ściągnąć aplikacji, to zawsze możesz również tą drogą zyskać dostęp do konta.

Instagram – konto firmowe


By zarejestrować konto firmowe na IG, musisz wpierw dysponować profilem prywatnym. To z jego poziomu skonfigurujesz konto biznesowe. Zastosuj się do następujących wytycznych podczas rejestracji. Wejdź na profilu IG w „Ustawienia” z listy rozwijalnej z pozycji twojego zdjęcia profilowego. W lewej kolumnie na dole pojawi się zakładka „Przełącz na konto profesjonalne”. Masz tam do wyboru dwa rodzaje kont – dla twórców lub dla firm. Zdecyduj się, w jakim charakterze chcesz występować. Następnie wybierasz kategorię, ale nie musisz potem tych danych pokazywać publicznie. Potem podajesz swoje dane kontaktowe, które również mogą, ale nie muszą być widoczne – i twoje konto firmowe na IG jest gotowe. Zarządzaj nim na komputerze przy użyciu Business Suite lub Creator Studio.

Podsumowanie


Rejestracja na Instagramie jest banalnie prosta i sami twórcy zadbali, by było to szybkie i intuicyjne dla każdego użytkownika – niezależnie od nośnika, jakiego będzie używać. Potrzebujesz do tego tylko aktywnego maila i możesz zacząć w pełni korzystać z funkcjonalności IG.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media