Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak rozwinąć skrzydła w e-biznesie dzięki Ceneo i dać się zauważyć?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Posiadasz własny sklep internetowy? Sprzedajesz na platformach zakupowych? Bez względu na to, w jakim kanale działasz, możesz zrobić kolejny krok w rozwoju swojego biznesu i dotrzeć do nowych klientów. W prowadzeniu wielokanałowej sprzedaży kluczowy jest

Od 17 lat Ceneo wspiera polskich przedsiębiorców w docieraniu do klientów i zwiększaniu sprzedaży. Jest nie tylko największą porównywarką cen w Europie, ale również największą baza opinii pozakupowych o produktach, sklepach i dostawcach w Polsce. W Ceneo odbywa się co 8 transakcja zakupowa w polskim e-commerce, a kupujący może wybierać spośród nawet 30 mln ofert. Serwis odwiedza miesięcznie 23 mln użytkowników, dzięki czemu jest to idealne miejsce sprzedaży nie tylko dla dojrzałego e-commerce’u, ale również dla stawiających pierwsze kroki w sprzedaży online.

Złap 600 zł na start


Teraz, rejestrując się na Ceneo, otrzymasz 600 zł na promocję swojego sklepu w formie kuponów rabatowych dla Twoich klientów. Wystarczy, że włączysz bezpłatną usługę Marketplace - Kup Teraz, umożliwiająca sprzedaż produktów bezpośrednio na Ceneo, nawet jeśli nie posiadasz swojego sklepu internetowego. Dzięki niej zyskujesz nie tylko promocję na start, ale również dostęp do darmowych akcji marketingowych, które przyciągają klientów.


W pierwszym półroczu 2022 roku już ponad 13,5 tys. użytkowników skorzystało z oferowanych rabatów, kupując ponad 31 tys. produktów o łącznej wartości około 3,2 mln złotych. Warto wykorzystać ten potencjał!

Sprzedawaj więcej


Rejestracja na Ceneo jest prosta i bezpłatna, nie płacisz także za wystawienie produktów. Rozliczenie opiera się bezpośrednio na efektach i to z najniższą na rynku prowizją! Możesz wybrać model CPC – kiedy za przejście z Ceneo na stronę sklepu pobierana jest niewielka opłata (od 39 gr do 1,03 zł w zależności od wybranej kategorii produktu). Możesz skorzystać również z modelu przedpłatowego, czyli doładować swoje konto z góry dowolną kwotą - jak w telefonie na kartę. Z tej puli pobierane będą środki na generowanie ruchu do sklepu. W przypadku rezygnacji, niewykorzystane środki są oczywiście zwracane na Twoje konto.

Jakie jeszcze korzyść daje Ceneo?

Dbaj o wizerunek


Żeby pomóc sprzedającym zadbać o budowanie silnego wizerunku sklepu, a kupującym dostarczać wiarygodnych informacji Ceneo stworzyło Program Zaufanych Opinii. Polega on na tym, że po dokonanych zakupach do użytkownika wysyłana jest ankieta sprawdzająca jego poziom zadowolenia z transakcji. Pozwala to na uzyskanie rzetelnych, obiektywnych i w większości pozytywnych opinii na temat zakupu.


Dodatkowo dział bezpieczeństwa czuwa nad pojawiającymi się komentarzami, zapobiegając nieuczciwym praktykom, jakim jest wystawianie negatywnych i niepotwierdzonych recenzji przez osoby trzecie, np. konkurencję. Pomaga to chronić nie tylko sprzedających, ale również kupujących, którzy mogą mieć pewność co do autentyczności komentarzy.


A co w przypadku, kiedy pojawi się niepochlebna opinia? Dobra komunikacja to klucz do sukcesu, dlatego Program Ochrony Marki to dodatkowy kanał, pozwalający przedsiębiorcy nawiązać kontakt

z niezadowolonym kupującym i doprecyzowanie co poszło nie tak w transakcji. Z pomocą programu udaje się rozwiązać rocznie prawie 50 tys. spornych kwestii. To właśnie otwartość na mediację z klientem często prowadzi do rozwiązania sporu i tym samym usunięcia przez niego negatywnego komentarza.

Zadbaj o dobrą pozycję i widoczność


Dobre recenzje to jeden z najpotężniejszych elementów decyzji zakupowych. Co jeszcze składa się na finalny wybór konsumenta? Co ciekawe, nie zawsze jest to najniższa cena! Decyzja konsumencka coraz częściej opiera się na wypadkowej opinii, szybkość i kosztach dostawy, ale również dodatkowych aspektach, takich jak ubezpieczenie produktu, możliwość zakupu na raty czy wsparcie montażowe. Chcąc lepiej pozycjonować swoją ofertę, warto wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki.


Żeby pomóc przedsiębiorcom skutecznie docierać do odbiorców Ceneo daje do dyspozycji kafeterię narzędzi umożliwiających budowanie strategii sprzedażowej i kreowania przewagi nad konkurencją. Można to robić poprzez promocję: np. w postaci podświetleń produktów, boksów reklamowych czy podbijanie pozycji na karcie kategorii. Aż 70% użytkowników wybiera jedną z 3 najwyżej wyświetlanych ofert. Każdy sprzedawca na Ceneo dysponuje panelem sklepowy, z którego poziomu może zarządzać produktami i uruchomić dowolną usługę promocyjną i tym samym zwiększyć widoczność swojego produktu.

Poznaj swoich klientów


Zrozumienie i poznanie swoich klientów jest jednym z filarów skutecznej sprzedaży. Dzięki udostępnionym przez Ceneo rozbudowanym narzędziom analitycznym przedsiębiorcy mogą monitorować zachowania zakupowe klientów, analizować kondycję swoich ofert, ale także badać skuteczność narzędzi promocyjnych i w czasie rzeczywistym reagować na działania konkurentów.

3 kroki do większej sprzedaży


Co trzeba zrobić, żeby zacząć sprzedawać za pośrednictwem Ceneo, dotrzeć do milionów użytkowników? Rejestracja i mechanizm działania jest niezwykle prosty:


1. Zarejestruj sklep na biznes.ceneo.pl - możesz to zrobić bezpłatnie, bez konieczności wykupywania abonamentu.

2. Dodaj ofertę - ręcznie lub automatycznie. Pamiętaj, żeby zadbać o dodanie kilku zdjęć, opisu i danych produktu wraz z informacją o jego dostępności i wysyłce. Wiele porad o budowaniu atrakcyjnej oferty znajdziesz pod linkiem.

3. Rozliczaj się za efekt - bez zobowiązań i sztywnej umowy. Umieszczenie oferty na serwisie jest darmowe, opłata jest pobierana dopiero za przejście kupującego do sklepu.


Spokojnie, w Ceneo nie zostajesz z tym wszystkim sam! Stałe wsparcie oferują eksperci, którzy odpowiedzą na pytania i doradzą najlepszą strategię dla Twojego sklepu. Do zobaczenia na Ceneo!

Chcesz zintegrować swój e-sklep na RedCart z Ceneo? Sprawdź naszą rozszerzoną integrację!

O Ceneo:

Od 17 lat Ceneo wspiera przedsiębiorców w docieraniu do klientów, a internautów w podjęciu najlepszych decyzji zakupowych. Na portalu kupujący może wybierać spośród ponad 30 mln aktywnych ofert z 26 tys. e-sklepów. Ceneo to nie tylko największa porównywarka cen w Europie i katalog produktów, ale również największa baza opinii pozakupowych o produktach, sklepach i dostawcach w Polsce. Ceneo.pl sp. z o.o. i Allegro.pl sp. z o.o. należą do jednej grupy kapitałowej.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja