Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak wykorzystać aplikacje Google prowadząc sklep internetowy?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Właściciele sklepów internetowych to specyficzna grupa przedsiębiorców, bo większość ich pracy odbywa się online.

Ta gałąź handlu charakteryzuje się też tym, że wykorzystuje wyłącznie cyfrowe techniki sprzedaży, a klient podczas zakupów obcuje najczęściej z interfejsem, a bardzo rzadko człowiekiem.

Dlatego też dla sukcesu w e-Commerce kluczowy jest profesjonalny wizerunek firmy i niezawodne narzędzia pracy w sieci.

Przewidujący przedsiębiorcy wybierają skalowalne usługi biznesowe już na pierwszych etapach budowy własnego sklepu. Inni przekonują się o tym, jak ważne są narzędzia komunikacyjne dopiero wtedy, gdy sukces wymusza zatrudnienie nowych pracowników. Na szczęście nigdy nie jest za późno. Niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju własnego biznesu jesteś, możesz wykorzystać aplikacje Google na swoją korzyść.

Co to jest G Suite?

Gmail to jedna z najpopularniejszych skrzynek pocztowych świata – między innymi ze względu na to, że oferuje znacznie więcej niż tylko obsługę korespondencji. Każdy użytkownik Gmaila zyskuje dostęp do pakietu biurowych programów służących do tworzenia i przechowywania plików. Prywatni użytkownicy mogą korzystać z aplikacji Google bezpłatnie, ale biznes rządzi się własnymi prawami.

Gmail w służbowej odsłonie nazywa się G Suite. Aplikacje, którymi dysponują przedsiębiorcy i ich pracownicy korzystający z poczty Google, to między innymi:

  • Google Chat,
  • Google Meet,
  • Arkusze Google,
  • Dokumenty Google,
  • Prezentacje Google,
  • Formularze Google,
  • Witryny Google,
  • Notatki Keep,
  • Dysk Google,

Wszystko to w ramach jednej, wygodnej subskrypcji bez długoterminowych zobowiązań. Jednak zanim rozpoczniesz bezpłatne testy usługi, przyjrzyjmy się temu, jakie korzyści płyną z wykorzystywania aplikacji Google w sklepie internetowym.

Profesjonalny adres email

Któremu sprzedawcy prędzej zaufasz – temu, który odpowiadałby na Twoje pytania z adresu dropshop2134@gmail.com, czy help@dropshop.pl? Nazwa i domena skrzynki pocztowej to wizytówka biznesu. Bezpłatny adres e-mail, który nawiązuje do nazwy sklepu, może założyć każdy, natomiast połączenie skrzynki ze spersonalizowaną domeną świadczy o tym, że adres jest zweryfikowany.

Olbrzymia konkurencja na rynku eCommerce sprawia, że klienci mają coraz mniej cierpliwości de błędów sprzedawców. Niewiele produktów jest na tyle unikatowych, aby nie można było kupić ich na innej platformie. Dlatego warto zadbać o profesjonalny wizerunek sklepu w każdym możliwym miejscu.

Hostingów mailowych dla firm nie brakuje. Jeśli jesteś jedną z osób, które przywykły do interfejsu prywatnego konta Gmail, to pewnie ucieszysz się, że biznesowa odsłona tej aplikacji wygląda i działa tak samo dobrze, a oferuje jeszcze więcej.

Korespondencja pod kontrolą

Służbowe konta Gmail w G Suite to klucz do wielu innych aplikacji oraz miejsce przechowywania najważniejszych danych biznesowych. Dlatego w przeciwieństwie do kont prywatnych pozostają pod stałym nadzorem administratora systemu. W panel zarządzania G Suite możesz ustawić mnóstwo indywidualnych reguł bezpieczeństwa, wymusić na użytkownikach korzystanie z silnych haseł i weryfikacji dwuetapowej, a także kontrolować to, na jakich urządzeniach mobilnych logują się pracownicy.

Każdy użytkownik lub grupy użytkowników mogą też posługiwać się aliasami.

Aliasy to alternatywne adresy email, które przekierowują wiadomości na wybrane konto. Przykładowo, pracownik z adresem a.kowalski@dropshop.pl może opublikować na stronie internetowej adres reklamacje@dropshop.pl, który będzie powiązany z jego kontem.

Komunikacja wewnętrzna lub zewnętrzna

Gmail w G Suite to nie tylko poczta, ale też centrum dowodzenia całą komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną. W sierpniu tego roku firmowe skrzynki Google zostały wyposażone w dodatkowe panele do zarządzania czatem, pokojami dyskusyjnymi wraz z repozytorium plików, listami zadań oraz wideokonferencjami z Google Meet. Dzięki temu możesz mieć pod kontrolą wszystkie kanały kontaktu ze współpracownikami i klientami w jednym oknie przeglądarki.

Przestrzeń na dane firmy w chmurze

Inną zaletą prowadzenia własnego sklepu internetowego jest to, że możesz pracować z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy Ci do tego urządzenie połączone z siecią. Zadbaj więc o to, aby ten komfort nie został ograniczony przez fizyczne nośniki danych.

Konta G Suite połączone są z Dyskiem Google. W zależności od wybranego wariantu usługi masz do dyspozycji 30Gb, 1Tb lub nawet nieograniczoną pojemność. Dostępną przestrzeń możesz wykorzystać, zapisując multimedia i dokumenty w dowolnych formatach.

Do swoich danych na Google Drive masz dostęp z każdego urządzenia, na którym zalogujesz się na służbowe konto. Dzięki temu nie ogranicza Cię lokalizacja i nie musisz instalować żadnych dodatkowych programów. Nie ma też ryzyka, że w kluczowym momencie plik, którego potrzebujesz, będzie zapisany na innym komputerze.

Współpraca w plikach online

Pliki z aplikacji webowych lub mobilnych Dokumentów, Arkuszy, Prezentacji czy Formularzy możesz udostępniać innym użytkownikom – wewnątrz lub na zewnątrz organizacji. Udostępnianie umożliwia nie tylko wgląd w treść pliku, ale także współpracę wielu osób w czasie rzeczywistym.

Przykładowo, arkusz kalkulacyjny do generowania numerów zamówień i śledzenia liczby udanych transakcji mogą równocześnie edytować wszyscy pracownicy sklepu. Nie musisz przy tym obawiać się, że błąd jednej osoby zaprzepaści pracę całego zespołu. Każdy edytor dokumentów Google zapisuje pełną historię zmian, więc w razie przypadkowego usunięcia danych można odzyskać starszą wersję pliku.

Jak zacząć korzystać z aplikacji Google w firmie?

Jeśli uznasz, że G Suite to odpowiedni pakiet programów biurowych i narzędzi komunikacyjnych dla Twojej firmy, to możesz kupić go na dwa sposoby:

  • Bezpośrednio od Google;
  • U oficjalnego polskiego partnera Google, takiego jak Fly On The Cloud.

Zadaniem partnerów jest obsługa zamówień, która odciąża zespół pracowników Google, dlatego współpraca z partnerem jest korzystniejsza niż współpraca z Google.

Jeśli kupisz G Suite od przedstawicieli Fly On The Cloud, to zyskasz dodatkowo:

  • 30 dni bezpłatnych testów (Google oferuje tylko 14-dniowy okres próbny);
  • Elastyczny plan subskrypcji bez długoterminowych zobowiązań; Obsługę techniczną w języku polskim;
  • Pomoc certyfikowanych specjalistów we wdrożeniu, konfiguracji nowej usługi;
  • Migrację wiadomości ze starych skrzynek pocztowych na konta Gmail;
  • Voucher o wartości $500 do wykorzystania na Google Cloud Platform;
  • Możliwość organizacji szkoleń dla użytkowników lub administratorów G Suite;
  • A co najważniejsze – jeśli jesteś klientem RedCart, to otrzymujesz 10% rabatu na pierwszy rok korzystania z dowolnego wariantu usługi.

Ponadto Klienci RedCart otrzymują od Fly On The Cloud:

  • 30 dni bezpłatnego okresu próbnego;
  • Elastyczny plan bez długoterminowych zobowiązań;
  • Voucher o wartości na $500 do wykorzystania na Google Cloud Platform;
  • Pomoc we wdrożeniu i konfiguracji G Suite;
  • Możliwość organizacji szkoleń dla użytkowników lub administratorów G Suite;
  • Stałe, powdrożeniowe wsparcie techniczne w języku polskim.

 

Skontaktuj się z Fly On The Cloud, aby umówić się na bezpłatne konsultacje. 

https://www.gmaildlafirm.pl/program-partnerski-redcart

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja