Strona główna Blog Rynek e-commerce

Kryzys gospodarczy - idealny moment na uruchomienie sklepu w dropshippingu

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce

Już 62 proc. Polaków robi zakupy online - wynika z badania "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Jeszcze rok temu było to 56 proc. Przewiduje się, że po epidemii COVID-19 liczba ta wzrośnie do nawet 70%.

Aktualny kryzys gospodarczy niesie za sobą wiele strat, ale to również bardzo dobry moment na utworzenie sklepu internetowego.

Potencjał dropshippingu

Zakładając własny sklep internetowy warto rozważyć model dropshippingu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Na rynku cały czas przybywa dostawców oferujących współpracę na zasadach „sklepu bez magazynu”.

Dropshipping jest korzystny z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego, ponieważ: eliminuje potrzebę zaopatrywania się w towar, eliminuje potrzebę prowadzenia magazynu i zatrudniania pracowników do obsługi zamówień, znacznie zmniejsza koszty rozpoczęcia biznesu oraz jednocześnie ryzyko niepowodzenia.

Gwarantuje więcej czasu i możliwości w promocji sklepu i zdobywania ruchu – środki, których nie trzeba lokować w towarze można przesunąć na promocję sklepu.

online

Statystyki e-zakupów

Co roku mocno w Polsce przybywa klientów e-sklepów. Cenimy sobie możliwość kupowania w każdym momencie (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.) oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.), szczególnie w tak trudnej sytuacji jaką mamy teraz. Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51 proc. wobec 46 proc.), są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58 proc. wobec 52 proc.).

Robienie zakupów przez internet oceniają także jako łatwiejsze, a także tańsze. Najpopularniejszym urządzeniem, który Polacy wykorzystują kupując online, wciąż jest laptop, lecz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – na smartfonach kupuje już 61 proc. osób. 

statystyka

Duże możliwości sieci

Za otworzeniem własnego sklepu internetowego mocno przemawia również fakt, iż coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Dziś jest to średnio 11 godzin dziennie. Jest to spowodowane głównie faktem, że Polacy są podłączeni do sieci na wielu różnych urządzeniach jednocześnie – słuchają muzyki, komunikują się ze znajomymi, odbierają e-maile.

Coraz częściej korzystają też z internetu jako podstawowego kanału komunikacji – dziś jest to już blisko 80 proc. całej komunikacji Polaków. Bardzo mocno wzrosło także korzystanie z mediów społecznościowych. Daje to możliwość dotarcia do potencjalnych klientów poprzez wiele kanałów i jednocześnie potęguje szansę na sprzedaż. Z danych McKinsey & Company wynika, że handel internetowy rośnie w tempie sięgającym 14 proc. rocznie i w ubiegłym roku osiągnął wartość 38,4 mld zł.

Zakładając sklep internetowy musimy także pamiętać o oczekiwaniach klientów. Jeszcze do niedawna kluczowym czynnikiem zakupowym była atrakcyjna cena, dziś liczy się również szybkość dostawy, zakupu i wygoda płatności.

Zakupy online jeszcze korzystniejsze?

Rozprzestrzeniający się w wielu krajach koronawirus spowodował, że załatwienie bieżących spraw zdalnie w światowym i polskim handlu stało się jeszcze bardziej istotnym elementem. Brak konieczności kontaktu osobistego z innymi klientami oferuje nam właśnie model dropshippingowy.

Live Chat na stronie, kontakt telefoniczny, mailowy i poprzez wewnętrzny system zgłoszeń dostępny w Panelu Administracyjnym to tylko niektóre rozwiązania z których możesz skorzystać zakładając sklep. Z hurtowniami możesz kontaktować się telefonicznie i mailowo. Warto także podkreślić, że hurtownie mając świadomość rosnącej popularności tego typu współpracy wypracowują rozwiązania, które są korzystne dla e-sprzedawców.

Jeśli chcesz dobrze wykorzystać czas, który aktualnie musisz spędzić w domu, zastanów się nad własnym biznesem internetowym.

Weź przykład w wielu właścicieli firm, którzy już postawili na dropshipping i dziś mogą się cieszyć rosnącą sprzedażą online.

Bądź gotowy na inne zagrożenia związane z prowadzeniem firmy i załóż sklep internetowy jako Twój drugi biznes.

Zabezpieczy Cię to przed stratami, które ponoszą dziś przedsiębiorcy nie sprzedający online.

A Ty w jaki sposób radzisz sobie z kryzysem gospodarczym? Może planujesz otworzyć swój biznes w internecie? Podziel się z nami w komentarzu.

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Rynek e-commerce