Strona główna Blog Social media

Popularne hashtagi w social mediach - jak oznaczać zdjęcia na Instagramie?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swoich postów na Instagramie, poznaj popularne hasztagi i zacznij nimi oznaczać swoje zdjęcia. Zobacz, jak to zrobić, by osiągnąć efekt.

Popularne hasztagi – do czego służą?


Hasztag (hashtag z jęz. angielskiego) to słowo poprzedzone znakiem #. Jego zadaniem jest pogrupowanie pokrewnych tematów, bo dzięki temu łączą się w jedną kategorię tak samo oznaczone posty. Jest to pomocne, ponieważ szukając informacji w social mediach, można zgubić się w nawale treści. Z drugiej strony, jeśli oznaczysz swoje zdjęcie odpowiednim haszem, sam się wpisujesz do pewnej grupy podobnych i możesz tego użyć, np. jako reklamy.

Gdzie popularne są hashtagi?


Hashtagi rozpoczęły swoją karierę na Twitterze, gdzie wszystkie tematy są praktycznie otagowane. Nie ma takiego, który nie byłby przypisany do kategorii właśnie tą drogą. Są np. hashtagi wykorzystywane cyklicznie związane z jakąś akcją np. #ff, czyli follow friday, kiedy w wybrany piątek użytkownicy polecają sobie nawzajem obserwowane przez siebie osoby. Tagowanie zyskało na popularności, bo porządkuje świat social mediów i ułatwia znajdowanie informacji. Duże znaczenia hashtagi zyskały też na Instagramie, ale nie przyjęły się w takim samym stopniu na Facebooku.

Popularne hashtagi – czy warto z nich korzystać?


Hashtagi są chętnie używane do opisywania zdjęć na Instagramie oraz informacji na Twitterze, ale nie zawsze jest oczywiste, czy stawiać na oryginalność i wymyślać własne. Możesz wykorzystywać popularne hashtagi, by podnosić swoje wskaźniki i połączyć się z jakąś kategorią, ale możesz też tworzyć własne. Jeśli masz dobry post, użyj dobrze rozpoznawalnych hashtagów, ale miej na uwadze to, że faktycznie to zobowiązuje, by oznaczenia były zgodne z prawdą.

Popularne hashtagi dodające prestiżu


Są też hashtagi, których użycie staje się pewnego rodzaju nobilitacją, np. opis ##nofilter przy zdjęciu oznacza, że autor nie udoskonala poprzez filtr swojego zdjęcia, więc ma ono wyższe walory artystyczne, a jego twórca zyskuje renomę. Innym znanym jest hashtag #photooftheday. Jeśli go użyjesz, oddajesz swój głos na zdjęcie. Dla fanów gastronomii znany jest dobrze #foodporn. Oznakowanie w ten sposób zdjęcia potrawy oznacza, że zrobiła kolosalne wrażenie smakowe. Warto więc zorientować się, co oznaczają najbardziej znane hashtagi, ponieważ używając ich, można wyrażać swój podziw lub zainteresowanie oraz wzmocnić sposób komunikacji.

Najlepsze hashtagi ma Instagram


Prowadząc konto na IG, zazwyczaj ma się na celu zwiększenie zasięgów. Popularne hashtagi na tym kanale doskonale posłużą do tego celu. Nadal obowiązuje zasada, by oznaczenia były adekwatne do treści, ale świadome opisywanie zdjęć wynosi ich oglądalność w górę. Najważniejsze jest to, że są one uniwersalne i wykorzystywane przez użytkowników na całym świecie, więc faktycznie mogą dać ci szeroki zasięg i wpisać do dobrej kategorii.


Ma to swoje minusy, ponieważ tworzy się przez to ogrom podobnych hashtagów, które spowodują, że możesz zniknąć w gąszczu, mimo wybrania doskonałych tagów. Dlatego coraz częściej słychać głosy, żeby używać nie najbardziej popularne hashtagi, tylko wykorzystane maksymalnie 100 tysięcy razy. Oczywiście to się ciągle zmienia, więc warto też śledzić trendy.

Popularne hashtagi na całym świecie


Rankingi wskazujące najpopularniejsze hashtagi, używanych na całym świecie, zawierają najbardziej charakterystyczne propozycje, odnoszące się do naszego życia. Do nich należą m.in.:

  • #love,
  • #beautiful,
  • #friends,
  • #cute,
  • #boy,
  • #girl,
  • #nature,
  • #summer,
  • #art.

Popularne hashtagi zachęcające do podjęcia działania


Tagowanie swoich zdjęć może mieć też na celu zachęcenie do podjęcia konkretnego działania. Tak jest w przypadku, gdy popularny hashtag #followme ma za zadanie zaprosić gości do obserwujących. Inne tego typu hasła, zachęcające do interakcji będzie #challenge lub #repost. Dla stałych bywalców IG będą od razu zrozumiałe i w wielu przypadkach przyniosą zamierzony efekt.

Popularne hashtagi do wyrażania nastroju oraz rodzinne


Urocze zdjęcie o poranku przy filiżance ulubionej kawy opublikowany na Insta, aż się prosi, by dopisać do niego hashtag #dzieńdobry. W tej kategorii znajdą się przyjemne zdjęcia z wczesnej pory dnia, by reszta przebiegała w znakomitym nastroju. Inne wzbudzające przyjemne emocje popularne hashtagi to: #positivevibes lub #staypositive, a polskie: #wspólnyczaszdzieckiem, którymi może znaczyć zdjęcia rodzinne, choć na polskich profilach chętnie używa się też anglojęzycznych typu: #family, #slowlife, #mommy, #daddy.

Popularne hashtagi do zdjęć z codziennej aktywności


Istnieje grupa ludzi, która lubi kulinaria albo chętnie pokazuje swoje zdjęcia z modnych restauracji. Wszędzie, gdzie główną rolę będzie grała konsumpcja posiłków, może pojawić się hashtag #food. Dla miłośników turystyki lub, gdy ktoś chce się pochwalić świetnymi wakacjami, dodanie tagu #travel będzie jak najbardziej odpowiednie.

Najlepsze hashtagi do selfie


Promując swoje zdjęcie solo, możesz użyć różnych hashtagów. Zdjęcia portretowe, są oznaczone poprzez hashtagi:

  • #selfie,
  • #eyes,
  • #mirror,
  • #cute.


To polepsza ich zasięgi. Zdjęcie typu selfie może też zostać oznaczone hashtagiem np.

  • #beautiful,
  • #me,
  • #happy,
  • #polishgirl,
  • #teenage,
  • #fitness,

Popularne hashtagi do zdjęć kosmetyków


Dla branży beauty najlepsze hashtagi będą odnosić się do makijażu i pielęgnacji. Tu już zaczyna się proces sprzedażowy, bo oznaczone zdjęcie jest też reklamą. Popularne tagi dla tej kategorii to:

  • #hair,
  • #body,
  • #look,
  • #beauty,
  • #selfcare,
  • #cosmetics,
  • #makeup.

Popularne hashtagi, które są zbanowane


Social media dbają o obyczaje, więc mimo zainteresowania nie warto oznaczać zdjęć #sexy lub jeszcze bardziej pikantnymi nazwami, ponieważ post może zostać skasowany, a jeśli sprawy przybiorą gorszy obrót, konto zostanie zablokowane. Innymi hashtagami, które ryzykują wrzuceniem na czarną listę przez administratorów, są natarczywe treści reklamowe lub spam, zgłaszane przez użytkowników. Używaj oznaczeń zdjęć, wybierając popularne hashtagi, ale zachowaj w tym rozsądek i bądź na bieżąco z aktualnymi rankingami.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media