Strona główna Blog Marketing i promocja

Wybór nazwy na Instagrama - jak wymyślić nick na IG, by był atrakcyjny?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Wymyślenie dobrej nazwy na Instagram nie jest proste, ale jeśli nie chcesz pójść na łatwiznę i masz cele marketingowe, daj sobie chwilę do namysłu. Zobacz, jak wpaść na dobry pomysł i czego unikać.

Najlepsze nazwy na Instagram – jakie są uniwersalne zasady?


Instagram to popularny portal społecznościowy, a jego wskaźniki zainteresowania nie słabną. Jeśli i ty chcesz znaleźć się w tej przestrzeni, przed założeniem konta, zastanów się, jakim nickiem będziesz się posługiwać. Będzie to stanowiło twoją wizytówkę widoczną dla innych. W zależności od tego, w jakim celu chcesz założyć profil, nazwa na IG powinna być przemyślana i pasująca do charakteru twoich zamierzeń. Jeśli chcesz mieć tylko lepszy kontakt ze znajomymi, to prawdopodobnie skrót od imienia i nazwiska wystarczy.

Konto firmowe na IG


Zupełne inne zasady tworzenia nazwy na Instagramie obowiązują na kontach firmowych oraz influencerów, ponieważ nazwy powinny przyciągać nieznane osoby, a w tym pomocne są techniki marketingowe. Należy więc oddzielić te tworzone dla osoby indywidualnej od biznesowych. Jedyną wskazówką, jaka będzie pasować do obu rodzajów kont, to wystrzeganie się przypadkowych lub wulgarnych fraz, bo to stawia właściciela w złym świetle. Ponadto nick może zawierać tylko litery cyfry i znaki podkreślenia oraz może mieć najwyżej 30 znaków.

Nazwa na Instagrama – dlaczego ma znaczenie?


IG jest dostępny dla każdego i dlatego jest chętnie wykorzystywany jako medium marketingowe. Jeśli taki jest twój cel, nazwa na Instagrama musi pasować do charakteru twojej działalności oraz prezentować ją w sposób atrakcyjny i charakterystyczny. Będzie miała znaczenie reklamowe, dlatego powinna ułatwić odnalezienie i pozytywne zapamiętanie twojej marki. Jeśli jesteś częścią grupy międzynarodowej, możesz dodać również do nicku firmy słowo „Polska”, by ułatwić wyszukiwanie i odróżnić cię od podobnych profili, które są w innych krajach.


Dobrym pomysłem jest dodanie adresu witryny jako nazwy na Instagrama, jeśli jest krótki, i zależy ci, by przekierować na nią ruch z IG. Zbyt zagmatwany i długi nick utrudni odnalezienie twojego profilu, dlatego też zadbaj o prostą i wpadającą w oko frazę związaną z twoją marką. Jeśli prowadzisz Fanpage na Facebooku, nazwa na IG powinna być podobna, bo ułatwi to odbiorcom obserwowanie cię na obu platformach jednocześnie. Możesz w ten sposób równolegle podnosić statystyki i ułatwić pracę.

Jak wymyślić fajne nazwy na Insta


Nawet jeśli prowadzisz firmę, a nie widzisz za bardzo jej nazwy na Instagramie, wymyśl fajne hasło związane ze swoją działalnością. Dobrym pomysłem jest używanie czasowników, ponieważ nadają one dynamicznego charakteru i dzięki nim można od razu zaoferować usługi. Jeśli np. prowadzisz firmę cateringową, możesz użyć nicku w stylu @nakarmimy_twoich_gości. Fajne nazwy na Instagramie mogą też opierać się na grze słów czy poczuciu humoru, gdyż te najlepiej zapadają w pamięć.


Poszukując nazwy na Instagram, która posłuży jako wizytówka marki, warto zrobić burzę mózgów. Możesz sam lub z zespołem spisać wszystkie, nawet najbardziej szalone i oderwane pomysły, a na pewno coś się z tego wyłoni. Czasami najlepszy pomysł pojawi się wtedy, gdy nastąpi zmęczenie i się rozluźnisz. Właśnie w tym momencie możesz wpaść na fantastyczną propozycję.

Nazwa na IG inna od reszty – skąd czerpać pomysły?


Możesz też zainspirować się profilami konkurencji i pospisywać sobie te nazwy na Instagramie, które robią na tobie odpowiedni wrażenie. Możesz na tej podstawie zrobić własną modyfikację albo użyć synonimów. Nie zaszkodzi też użycie słowa w języku angielskim, bo dla większości będzie ono zrozumiałe, a twoje konto nabierze bardziej międzynarodowego charakteru.

Nazwa na Instagram nie przychodzi ci do głowy? Skorzystaj z generatora


Generator nazw przyszedł z pomocą już w niejednym przypadku i to narzędzie również może być deską ratunku, jeśli sam nie jesteś w stanie wymyślić ciekawej i oryginalnej nazwy na Instagram. Takich aplikacji jest w sieci dużo i nawet jeśli nie skorzystasz z konkretnej propozycji, może zainspiruje cię któraś i zmodyfikujesz ją na swoje potrzeby.

Jakich błędów unikać, szukając nazwy na Instagrama?


O ile na koncie prywatnym imię i nazwisko jako nazwa ma jakiś sens, o tyle na koncie firmowym już wcale. Nie używaj swoich danych personalnych, a tym bardziej daty urodzenia, tworząc konto na IG. Drugą sprawą jest dbanie o nastrój. Można wpływać na emocje i jest to chętnie wykorzystywane w marketingu, ale w przypadku nicku muszą być wyłącznie pozytywne. Agresywne i obraźliwe nazwy na Instagramie nikomu nie zaimponują, a spowodują, że twoje konto będzie omijane szerokim łukiem. Nie baw się też w szyfrowanie skomplikowanych przekazów w swoim nicku, ponieważ nikt tego nie zapamięta i konto będzie blado wypadać na tle innych.

Nazwa niezwiązana z działalnością


Korzystanie z nazwy, w której jakiś jej człon odnosi się do działalności, której nie prowadzisz, wnosi zamieszanie i jest błędem. Nawet jeśli masz fantazję, by dodać do swojego konta np. hasło health, to jeśli nie zajmujesz się szeroko pojętym tematem zdrowia, nie jesteś dietetykiem albo kimś związanym z medycyną lub wellness, daruj sobie takie hasła. Oczywiście, brzmienie takiego nicku może być doskonałe, ale obserwujący nie wybaczą ci braku logiki, więc ostatecznie na tym stracisz.

Zmiana nazwy na Instagramie


Być może już któryś z błędów popełniłeś i musisz wprowadzić poprawki albo zwyczajnie chcesz zmienić nazwę na nową. Nie ma z tym większego problemu. Wejdź na swój profil i kliknij jego edycję u góry. Pojawi się sekcja „Nazwa użytkownika” i w niej dokonasz stosowanych modyfikacji. Całą operację zatwierdź przyciskiem w prawym górnym rogu. Jeśli nowa nazwa ci nie przypadnie do gustu, możesz powrócić do starej wersji w ciągu 14 dni.

Podsumowanie


Znalezienie dobrej nazwy na Instagram jest warte zachodu, gdyż będzie cię reprezentować i łączyć z twoimi obserwującymi, a w przypadku konta firmowego wpłynie dodatnio na jego promocję.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja